کاهش 37 درصدی خاموشی‌ها در آذربایجان‌شرقی/ استفاده از انرژی خورشیدی در مساجد بناب

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی از کاهش 37 درصدی خاموشی‌ها در استان خبر داد و گفت: با همکاری هیئت امنای مساجد از انرژی خورشیدی به طور آزمایشی در تولید برق دو مسجد این شهرستان استفاده می‌شود.

یوسف سرافراز بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های امور برق شهرستان بناب در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت برق بناب اظهار کرد: با وجود برخی مشکلات ناشی از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در صنعت برق، خوشبختانه برق استان در جایگاه اصلی خود قرار دارد.

وی افزود: با وجود مشکلات نقدینگی، شرکت برق آذربایجان‌شرقی کارهای بزرگی را در سطح استان انجام داده است.

سرافراز با بیان اینکه برای تأمین برق مطمئن و کاهش خاموشی‌ها تلاش‌های ارزنده‌ای شده است، تصریح کرد: در همین زمینه شاهد کاهش 37 درصدی خاموشی در حوزه برق استان هستیم.

وی با بیان اینکه میزان وصولی از مشترکان در استان به 97 درصد رسیده است، گفت: در بحث روشنایی معابر بیش از یک سوم نصب چراغ‌ها در شهرستان بناب اتفاق افتاده است.

وی شهرستان بناب را از جمله شهرستان‌های دارای برق مطمئن نام برد و گفت: به جهت تأمین مطمئن برق شاهد کمترین خاموشی‌ها در طول سال در شهرستان بناب هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی همچنین استفاده از برق‌های غیرمجاز را یکی از مشکلات اساسی در کشور و استان نام برد و گفت: سال گذشته افزون بر 30 میلیارد ریال اعتبار برای بهینه‌سازی برق شهری و روستایی بناب هزینه شده است که این رقم در سال‌جاری به 40 میلیارد ریال افزایش یافته است.

سرافراز اظهار کرد: با همکاری هیئت امنای مساجد از انرژی خورشیدی به طور آزمایشی در تولید برق دو مسجد این شهرستان استفاده می‌شود که امیدواریم این روش تولید برق به فرهنگ تبدیل شود.

فارس.