آقای مهندس نوین شهردار محترم تبریز به دعوت نماینده محترم مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ،در حوزه علمیه این شهرستان حضور یافته و پس از بازدید از طرحهای عمرانی شهرداری در جلسه ای با حضور نماینده محترم فرماندار محترم ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، شهردار و کارشناسان شهرداری شرکت نمودند .

در ابتدای جلسه آقای شیخ رضا باقری بنابی با عرض خیر مقدم به آقای مهندس نوین خواستار انتقال تجربیات شهرداری کلان شهر تبریز در راستای جذب سرمایه گذاری کسب درآمد ، نحوه هزینه ها و تولید سرمایه شدند و با اشاره به اینکه شهرستان بناب هر چند در بین شهرهای استان دارای رتبه دوم اقتصادی استان می باشد ولی دارای مشکلات عدیده ای است که امیدواریم با همراهی شما عزیزان مرتفع گردد.

آقای بابازاده شهردار بناب نیز با تقدیر و تشکر از حسن نظر شهردار محترم تبریز گزارشی از عملکرد شهرداری بناب را ارائه دادند و درخواست نمودند کارشناسان شهردار تبریز در خصوص ساماندهی قوبی چای ، پسماند زباله وساماندهی قوبی چای مساعدتهای فکری را برای انجام پروژه های عمرانی به شهرداری بناب منعکس نمایند .

آقای محمد علی علی نوری عضو محترم شورای اسلامی شهربناب نیز با اشاره به نحوه وصول عوارض ، تامین منابع پروژه ها و طرحهای دولتی و عمرانی جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی ،توسعه فضای سبز ، چگونگی ساماندهی مهرانه رود تبریز خواستار انتقال تجربیات طرفین شدند.

آقای مهندس نوین شهردار محترم تبریز نیز به وجود همدلی و تعامل اعضای شورا با شهردار اشاره نمودند و گفتند : شهردار بعنوان سربازی است که به خط مقدم اعزام می شود و باید از آن سرباز پشتیبانی شود در غیر اینصورت طبیعتاً اختلافات باعث وجود فاصله خواهد شد و موفقیتی حاصل نخواهد شد .

لذا امیدوارم شورا و شهردار بدور از بحثهای سیاسی و سلایق شخصی در خدمت مردم باشند .

شهردار تبریز به رموز موفقیت شورا و شهرداری اشاره نمودند و افزودند :یکی از موفقیتهای شهرداری توزیع عادلانه خدمات در نقاط مختلف شهر می باشد و باید از توجه به یک نقطه خاص پرهیز شود .

وی همراهی ادارات و نهادها را یکی دیگر از رموز پیشرفت شهری دانسته و با اشاره به وجود تیرهای برق در نقاط مختلف بناب خواستار توجه جدی و همکاری نهادهای مرتبط با مسایل شهری شدند .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به ریسک مدیریت اشاره کردند و اظهار داشتند کسی که بعنوان مدیر انتخاب می شود نباید از ریسک مدیریت بترسد و انگیزه تلاش را باید در خود افزایش دهد و شورا ها هم باید باورداشته باشند که از شهردار حمایت نمایند و با هم در کارها هماهنگ باشند.

مهندس نوین دوری از منافع شخصی و عدم تبانی بین مسئولین را دیگر رمز پیشرفت شهرداریها خواندند و گفتند: در دوره خدمت به مردم باید از رفاه شخصی بکاهیم وصرفاًدر خدمت مردم باشیم.

شهردار تبریز با اشاره به پتانسیل های بالای شهرستان بناب از نظر وجود حوزه علمیه و توسعه فناوری در شهرستان و نقش تامین کننده آن در اقتصاد کشور به عدم قابل قیاس بودن شهر بناب با سایر شهرهای استان اشاره نمودند و با عنایت به سیاستهای دولت محترم در خصوص مسکن مهر به بحث حاشیه نشینی پرداختند و راهکار های آن را بشرح ذیل اعلام کردند.

1-مقابله شهرداری با ساخت و ساز غیر مجاز طبق قانون 2-هدایت مردم به محل های شکل گرفته بخصوص شهرک ولی عصر (عج) و مسکن مهر 3-اجرای موضعی و صدور مجوز تفکیک قانونی برای حاشیه شهر جهت بازسازی اصولی 4-طرح استفاده از تسهیلات بانکی برای حاشیه شهر در پایان طرفین بر استفاده از تجربیات همدیگر تاکید نمودند و آقای مهندس نوین با اعلام آمادگی خود جهت اعزام کارشناسان شهرداری کلانشهر تبریز گفتند :در صورت درخواست شهرداری بناب کارشناس امر سریعاًاز سوی شهرداری تبریز اجابت خواهد شد.

همچنین مهنس نوین بهمراه کارشناسان شهرداری با حضور در دفتر امام جمعه محترم با ایشان دیدار و گفتگو نمودند.

منبع: سایت شورای شهر بناب ( ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر چه عکس موجود نیز از سایت شورا برداشته شده و بناب نیوز از زحمات جناب پورملا اقدم قدردانی می کند لیکن لوگوی بناب نیوز بصورت خودکار بر روی تمامی عکسهای موجود در سایت قرار می گیرد و نویسندگان سایت دخالتی در این امر ندارند.

با تشکر).