سخنان دواتگری در جلسه بررسی مشکلات فرودگاه سهند

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات فرودگاه سهند و طرح ساماندهی ورودی این فرودگاه افزود: اگر قرار باشد برای حفظ فرودگاه سهند  یکی قربانی شود من نخستین نفر خواهم بود.

هفته پیش نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مطبوعات و رسانه‌ها گفته بود این فرودگاه جوابگوی مردم منطقه نیست و لازم است فرودگاه جدیدی در منطقه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام شیخ رضا باقری‌بنابی افزود: قطعاً فرودگاه موجود جوابگوی نیازهای منطقه نبوده از این رو احداث فرودگاه در جنوب آذربایجان‌شرقی ضروری است و با احداث فرودگاه جدید که به صورت کارشناسی باید انجام گیرد، بالای 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در شهرهای جنوب آذربایجان زیرپوشش خواهند رفت.

باقری‌بنابی این مطالب را در حالی گفته بود که با اختصاص 20 میلیارد ریال طرح توسعه باند فرودگاه در حال اجراست و در سه سال گذشته با اعتبار 120 میلیارد ریال 40 مانع پروازی این فرودگاه برای پرواز هواپیماهای فوکر رفع شده است.

دواتگری افزود: باید جلوی حرکت‌ها گرفته شود تا شهرهای منطقه به چالش کشیده نشوند.

وی گفت: طرح توسعه فرودگاه سهند با سرعت و شدت اجرا می‌شود تا شهریور ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

نماینده مراغه و عجب‌شیر تصریح کرد: از طرح توسعه فرودگاه سهند، نمایندگان شهرهای جنوب استان آذربایجان‌غربی نیز حمایت می‌کنند تا جمعیت ساکن در شهرهای جنوب دو استان از آن بهره‌مند شوند.