امام جمعه بناب: انتظار فرج باید با اصلاح امور شخصی انسان ها همراه باشد

امام جمعه بناب بر لزوم همراهی اصلاح امور زندگی با انتظار فرج امام زمان (ع) تاکید کرد.

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های نمازجمعه این شهر با تبریک عید نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت قطب عالم امکان حضرت مهدی موعود (عج) گفت: انتظار فرج یعنی اینکه کارهای ما در زندگی مورد رضایت آن حضرت باشد.

وی انتظار فرج را مهمترین وظیفه بشریت درعصر غیبت حضرت صاحب الزمان (عج) دانست و افزود: باید فراموش نکنیم که گناهان ما مسلمانان موجب تاخیر در ظهور آن حضرت می شود.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین با بیان اینکه در وضعیت فرهنگی آشفته فعلی مومن باید خود حساب بوده و حد و مرز مشخص داشته باشد، گفت: انجام برخی مقدمات زشت و شیوه های پلید در تشکیل و ادامه روند زندگی مطابق با مقوله انتظار فرج نیست و خیری به دنبال ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام حرکات ریز و درشت ما شیعیان در محضر امامان معصوم (ع) رصد می شود، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم قلب نازنین امام زمان (ع) از برخی رفتار و حرکات زندگی ما دلگیر شود.

خطیب جمعه بناب خاطرنشان کرد: مومنان منتظر باید الگو و پیشتاز ترویج فرهنگ انتظار و دفع فتنه و بداخلاقی ها در جامعه باشند و اگر اراده کنند می توانند یک شهر را متحول کرده و در همه چیز و همه جا تاثیر مثبت بگذارند.

حجت الاسلام باقری بنابی با تاکید بر الگو شدن شهر بناب برای سایر شهرها به همت مومنان دلسوز گفت: شهر بناب شهر علم و میزبان حوزه باعظمت و مشهوری است که عالمان بزرگی تربیت کرده و باید در زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) پیشتاز باشد.

وی همچنین با اظهار تاسف از آمارهای وحشتناک اعتیاد و طلاق در کشور گفت: متاسفانه ارزشهای اسلامی در برخی نقاط کشور به خصوص شهرهای شمالی در حال فراموشی است.