نهمین جشنواره موسیقی آشیق و ششمین جشنواره موسیقی سنتی، پاپ و کلاسیک "آوای انتظار" طی سه روز از 31 خرداد الی دوم تیرماه 93 در بناب برگزار شد.

به گزارش بناب نیوز، در طی روز اول گروه های موسیقی آشیق راه یافته به مرحله دوم، به اجرای «هاوا» های مخصوص این نوع از موسیقی پرداختند.

در روز دوم جشنواره هم که به موسیقی های سنتی، اصیل، کلاسیک و پاپ اختصاص یافته بود، گروه های مختلف از موسیقی ایرانی و موسیقی آذربایجانی (موغام) و نیز موسیقی کلاسیک و پاپ به هنرنمایی پرداختند.

گروه های آشیق راه یافته به مرحله دوم جشنواره: گروه سهند به سرپرستی آشیق ناصر واحدپور گروه ائللر به سرپرستی آشیق نجات الله یزدانشناس گروه میشو به سرپرستی آشیق احد علیشاه گروه جوان به سرپرستی آشیق امیر علی عباسپور گروه سبلان به سرپرستی آشیق بهار آموسی گروه کور اوغلو به سرپرستی آشیق احد مرد میدان گروه دنیز به سرپرستی آشیق بهمن صبوری گروه های موسیقی ایرانی راه یافته به مرحله دوم جشنواره: گروه ماهور به سرپرستی بهنام نیکجو گروه هارای به سرپرستی هادی علیخانوند گروه های موسیقی آذربایجانی راه یافته به مرحله دوم جشنواره: گروه حصار به سرپرستی اکبر بویر گروه یاغمور به سرپرستی بیژن فتاح نژاد گروه راهاب به سرپرستی رضا پناهی گروه سهند به سرپرستی بهرام سیف اله زاده گروه پاپ راه یافته به مرحله دوم جشنواره: گروه سایه به سرپرستی وحید اصغری روز سوم این جشنواره به مراسم اختتامیه، اجراهای بخش جنبی، اعلام نتایج و اهدای جوایز اختصاص داشت که با حضور مسئولین و مدیران شهرستان از جمله معاون فرماندار و اعضای شورای اسلامی و شهردار محترم و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و همچنین مهمانانی از مسئولین سایر شهرستان ها از جمله مراغه و عجب شیر برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشنواره با اجرای سرودملی جمهوری اسلامی ایران توسط ارکستر ملک آغاز شد و در ادامه گروه کودکان به اجرای چند نغمه کودکانه با سازهای مختلف پرداختند.

در این مراسم، حبیب صدقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب به ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این جشنواره و اهداف و نتایج آن پرداخت و در ادامه معاون فرمانداری بناب و همچنین شهردار بناب به ارائه سخنانی در شان و منزلت هنر متعالی موسیقی و ادبیات پرداختند.

نتایج ششمین جشنواره موسیقی آوای انتظار بناب به شرح زیر اعلام شد: رتبه اول : گروه هارای به سرپرستی هادی علیخانوند رتبه دوم:گروه یاغمور به سرپرستی بیژن فتاح نژاد رتبه سوم: گروه حصار به سرپرستی اکبر بویر داوران مرحله بازبینی جشنواره در مرحله موسیقی آشیق را «آشیق فرخ مهدی پور» و «آشیق دهقان» عهده دار بودند.

در بخش موسیقی سنتی، اصیل، پاپ و کلاسیک نیز داوران بخش بازبینی، «دکتر احمد ستاری»، «علامرضا میرزا زاده» و «رسول حاجی حسن زاده» برعهده داشتند و داوران بخش نهایی این بخش نیز «دکتر رامین مجلسی»، «دکتر ناصر عطاپور» و «استاد اسماعیل حامدیزدان» عهده دار بودند.