نشست مشترک سه قوه به حل مشکلات کشور کمک می کند/ داعش بزودی از روی زمین محو خواهد شد

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات مشترک سه قوه یکی از دغدغه های مهم رهبری بوده است که در دولت قبلی خدشه دار شده که البته امیدواریم دولت یازدهم و مجلس کنونی و قوه قضاییه توانایی افزایش هم صدایی را داشته باشند.

به گزارش بناب نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد باقری بنابی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و مسئولان عالی قضایی، گفت: عملکرد قوه قضاییه با فراز و فرودی همراه بوده است و عملکرد این قوه با عدالتی که مد نظر حضرت علی(ع) و حکومت اسلامی فاصله دارد که می طلبد با تلاش کارمندان و مسئولان قوه قضاییه به وضع مطلوب برسد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطاله دادرسی یکی از مشکلاتی است که قوه قضاییه با آن دست و پنجه نرم می کند، افزود: البته مسئولان قضایی کمبود نیروهای انسانی را مطرح کرده اند که امیدواریم این مشکل با تدبیر مسئولان عالی قضایی برطرف شود.

وی با بیان اینکه از نظر سیاسی اقدامات خوبی در قوه قضاییه صورت گرفته است ولی از نظر رضایت عمومی که مردم باید از این قوه داشته باشند، فاصله وجود دارد، تصریح کرد: قوه قضاییه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است همکاری این قوه با قوه های مقننه و مجریه به کارآمدی نظام کمک می کند.

باقری بناب با بیان اینکه ارتباط مردم با قوه قضاییه در دادگستری ها کم است، افزود: مردم باید تظلم خودشان را به مسئولان قوه قضاییه بگویند و مسئولان قوه قضاییه باید اقداماتی انجام دهند تا ارتباط مردم با دستگاه قضا صمیمی تر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: امیدواریم رئیس قوه قضاییه در هفته ای که منتسب به این قوه است به مردم این مژده را بدهد که پرونده هایی که مدت زیادی از رسیدگی به آنها می گذرد، در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسد و تعیین تکلیف شود و اجازه ندهند که افرادی که پشتوانه سیاسی دارند تاثیری در رسیدگی به پرونده ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات قوه قضاییه بحث وکالت های میلیاردی است، تصریح کرد: وکالت ها باید در جامعه شفاف شود و امیدواریم رئیس قوه قضاییه لایحه ای را با هدف سامان دادن به بحث وکالت به مجلس ارائه کند.

باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در ارتباط با همصدایی سران سه قوه، گفت: این موضوع یکی از مسائل مهم کلان در کشور است که دغدغه مقام معظم رهبری نیز بوده است و برگزاری جلسات هماهنگ بین سه قوه می تواند در برطرف شدن مشکلات کشور نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم برنامه ریزی صورت گیرد تا نمایندگان مجلس، مسئولان قوه قضاییه و اعضا هیئت دولت بتوانند در جلسه ای مشترک به بیان مشکلات خود به صورت شفاف بپردازند تا در پایان نتیجه خوبی از این جلسه گرفته شود و به همدلی سه قوه بیانجامد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: جلسات مشترک سه قوه یکی از دغدغه های مهم رهبری بوده است که در دولت قبلی خدشه دار شده که البته امیدواریم دولت یازدهم و مجلس کنونی و قوه قضاییه توانایی افزایش هم صدایی را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت های مقام مظم رهبری در ارتباط با تحولات عراق، گفت: متاسفانه کشورهای قطر ، عربستان و آمریکا حمایت بسیار زیادی از داعش و گروه های تروریستی عراق انجام می دهند که البته روزی شر داعش دامن حامیان خود را خواهد گرفت.

باقری بنابی با بیان اینکه داعش پسرخوانده آمریکا است، تصریح کرد: آمریکایی ها داعش را تشکیل داده اند تا اهداف آن ها را در خاورمیانه انجام دهد ولی با فتوای جهادی که علمای شیعه و اهل سنت عراق اعلام کرده اند بزودی داعش از روی زمین محو خواهد شد.

وی با بیان اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات عراق مشخص است و ما با هرگونه دخالت در عراق مخالفیم ، گفت: عتبات عالیات و شهرهای سامرا و کربلا خط قرمز شیعیان محسوب می شوند و اگر تروریست ها به این شهرها نزدیک شوند، شیعیان سکوت نخواهند کرد و پاسخ محکمی به آنها خواهند داد.