جشنواره موسیقی سال آینده به صورت مشترک بین شهرستان‌های بناب و مراغه برگزار شود.

جشنواره موسیقی سال آینده به صورت مشترک بین شهرستان‌های بناب و مراغه برگزار شود.

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر نهمین همایش آشیقلار و ششمین جشنواره آوای انتظار ظهر دوشنبه با ارائه گزارشی از روند اجرای این جشنواره گفت: امسال در حالی نهمین همایش آشیقلار و ششمین جشنواره آوای انتظار را برگزار کردیم که در هر بخش 12 گروه آشیقلار و 12 گروه موسیقی شرکت کرده بودند که پس از بازبینی برنامه‌های گروه‌ها از هر بخش 10 گروه بازبینی شدند و در نهایت از هر بخش هفت گروه به مرحله نهایی راه یافتند که به صورت همایش و موسیقی ایرانی برگزار شد.

حبیب صدقی سپس ضمن تقدیر و تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بناب به خاطر تأمین 25 درصد هزینه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: به پیشنهاد شهردار بناب قرار شد در حاشیه این جشنواره تفاهم‌نامه‌ای بین شورای اسلامی شهر و شهرداران بناب و مراغه ثبت شود.

وی اظهار امیدواری کرد، جشنواره سال آینده به صورت مشترک بین شهرستان‌های بناب و مراغه برگزار شود.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بناب با بیان اینکه این شهرستان همه ساله با برگزاری چهار جشنواره به عنوان شهر اولین‌ها در بخش هنر مطرح است؛ تصریح کرد: بزودی انجمن فیلم نیز در این اداره تأسیس و راه‌اندازی می‌شود.

صدقی در ادامه از تشکیل بانک اطلاعات فرهیختگان فرهنگی در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور ساماندهی هنرمندان این شهرستان در بخش‌های مختلف هنری قصد داریم بانک اطلاعات فرهیختگان فرهنگی را در بناب راه‌اندازی کنیم و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پورتال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نسبت به ثبت نام در این سایت اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بزودی انجمن هنرهای تجسمی در بناب راه‌اندازی خواهد شد.

این گزارش حاکی است نهمین همایش«آشیقلار» و ششمین جشنواره«آوای انتظار» که به مدت 3 روز در شهرستان بناب در حال برگزاری بود، با استقبال گرم و پرشور علاقمندان به هنر موسیقی روبه رو شد.

در خاتمه این رویداد فرهنگی و هنری با حضور مسئولان حاضر از گروه‌های برتر این جشنواره تجلیل به عمل آمد.