پلیس موظف به جمع آوری روزه خواران در بناب است

رئیس دادگستری بناب گفت: پلیس موظف به جمع آوری روزه خواران در شهرستان بناب است.

به گزارش بناب نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سهراب اقبالی بعدازظهر امروز به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه در جمع مسئولین و قشرهای مختلف مردم شهرستان بناب با تشریح عملکرد این قوه در شهرستان بناب در طول یکسال گذشته در مسجد جامع این شهر اظهارکرد: متأسفانه بیشترین پرونده های قضایی شهرستان بناب را ضرب و جرح های عمدی تشکیل می دهند.

لذا شهرستانی که مردم آن به ولایت مداری و دین مداری شهرت دارند، در شأن مردم این شهرستان نیست که تا این حد پرونده داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دادگستری بناب به پرونده افرادی که درایام ماه مبارک رمضان اقدام به روزه خواری کنند، خارج از نوبت رسیدگی خواهد کرد، گفت: روزه خواری در این ایام با هیچ عذری قابل قبول نیست و کسانی که در این ایام مبادرت به روزه خواری کنند، پلیس موظف به جمع آوری آنها است.

اقبالی همچنین ادامه داد: البته امیدواریم بعد از اتمام ماه مبارک رمضان شاهد باشیم که هیچ پرونده ای در ارتباط با روزه خواری در دادگستری بناب تشکیل نشود.

وی با بیان اینکه اختلافات خانوادگی، طلاق توسط زوجین، ترک انفاق و استرداد جهازیه بیشترین پرونده های قضایی بناب را تشکیل می دهند؛ افزود: در طول یک سال گذشته در مجموع 21 هزار و 224 پرونده به جمع 5079 پرونده موجود در دادگستری بناب و شوراهای حل اختلاف اضافه شده است که با تلاش شبانه روزی همکاران در دادگستری بناب 21 هزار و 654 پرونده مختومه شد و هم اکنون تعداد 5 هزار و 475 پرونده در حال رسیدگی است و تعداد 430 فقره پرونده نسبت به سال قبل کاهش داشته است.