اعتراض والدین بنابی نسبت به نحوه پذیرش دانش‌آموزان

 جمعی از والدین و اولیای دانش‌آموزان بنابی شرکت کننده در آزمون مدارس «نمونه» و «تیزهوشان» نسبت به نحوه پذیرش دانش‌آموزان در آزمون ورودی سال تحصیلی 92- 91 در مقطع دبیرستان اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، والدین این دانش‌آموزان با امضای طوماری خطاب به ریاست سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی که رونوشت آن نیز به دفتر خبرگزاری فارس در بناب ارسال شده است معتقدند در پذیرش مدارس نمونه دولتی و در نحوة اعمال ضریب 1.

5 دانش‌آموزان روستایی اشتباهی صورت گرفته است و طبق ضوابط پذیرش ویژه دبیرستان‌های «نمونه دولتی» نمره علمی آزمون دانش‌آموزان روستایی با ضریب 1.

5 اعمال خواهد شد، در صورتی که عدد 1.

5 به اشتباه به جمع امتیاز آزمون و امتیاز معدل ضرب شده است که این امر موجب شده تمام قبولان این مدرسه دانش‌آموزان روستایی باشند و هیچ‌یک دانش‌آموزان شهری قبول نشود.

در این طومار آمده است: در صورتی که در تمام استان‌های کشور به جز استان آذربایجان‌شرقی پذیرش دانش‌آموزان برای مدارس نمونه حدود 50 درصد روستایی و 50 درصد شهری است.

در بخش دیگری از این طومار چنین نوشته شده است: سهمیه پذیرش در ورودی نمونه 60 درصد روستایی و 40 درصد شهری تعیین شده است که در کل این سهمیه‌ها 10 درصد نیز به فرزندان شاهد اختصاص می‌یابد ولی متأسفانه در اعلام نتایج امسال 90 درصد از قبولان سهمیه روستایی و 10 درصد سهمیه شاهد بوده و سهمیه شهری صفر منظور شده است.

بنا بر این گزارش از بین 90 نفر قبولی اعلام شده 81 نفر دانش‌آموزان روستایی بوده و 9 نفر بقیه سهمیه شاهد هستند که این امر موجب یأس و دلزدگی و همچنین افت شدید روحی در بین دانش‌آموزان شده و نگرانی والدین و خانواده‌های آنها را برانگیخته است.

در ادامه این طومار آمده است: اشتباه محرز در پذیرش دانش‌آموز برای استعدادهای درخشان موجب شده برخی داوطلبان که نمره بالاتری دارند، نتوانند وارد مدارس استعدادهای درخشان شوند چون اولویت دوم را انتخاب کرده‌اند.

برای مثال امتیاز آزمون 223 نتوانسته وارد تیزهوشان شود ولی امتیاز پایین‌تر مثل 175 توانسته در مدرسه تیزهوشان شهرستان بناب قبول شود.

در بخش پایانی این طومار والدین دانش‌آموزان خواستار بازنگری و تجدید نظر مسئولان امر در این خصوص  شده‌اند تا مانع حق‌کشی و ضایع شدن حق و حقوق دانش‌آموزان شوند.