آمریکا در منطقه جنگ احزاب به راه انداخته است‌

امام جمعه بناب‌ گفت: آمریکا و اسرائیل و همپیمانان آنها در منطقه به نوعی جنگ احزاب راه انداخته‌اند و با قتل عام کودکان و خونریزی‌های خود جز بیداری بیشتر ملت‌ها و تنفر امت‌ها چیز دیگری را عاید آنها نخواهد کرد.

به گزارش بناب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حاج شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در خطبه‌های آیین عبادی، سیاسی و دشمن شکن نماز جمعه شهرستان بناب که با حضور مردم روزه‌دار این شهرستان در مصلی اعظم بناب برگزار شد؛ با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به نام روز جهانی قدس اظهار کرد: امام راحل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و 50 سال پیش فریاد کشیدند و اعلام کردند:«اگر با این غده سرطانی(رژیم غاصب اسرائیل) برخورد نشود، درآینده مشکلات بزرگی را برای مسلمانان جهان فراهم خواهدکرد.

» خطیب جمعه بناب افزود: فجایعی که امروز می‌بینید و می‌شنوید در کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، لبنان، مصر، پاکستان و غیره تحت عنوان داعش، سپاه صحابه و تکفیری‌ها، همه آنها مزدوران شیاطین هستند و برای یکایک ما واجب است که اینها را بدانیم.

‌‌باقری بنابی ادامه داد: بر همین اساس بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام فرزانه یک روز را بنام روز جهانی قدس نامگذاری کردند و گفتند:«اسرائیل باید از روی زمین محو شود.

» و این قدم بزرگ و این نفس گرم برکات زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس تمام بی‌تفاوت‌های دنیا را تکان داده و مدعیان حقوق بشر را در روی زمین رسوا می‌کند.

امام جمعه بناب تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل و همپیمانان آنها در منطقه به نوعی جنگ احزاب راه انداخته‌اند و با قتل عام کودکان و خونریزی‌های خود جز بیداری بیشتر ملت‌ها و تنفر امت‌ها چیز دیگری را عاید آنها نخواهد کرد.

‌باقری بنابی خاطرنشان کرد: تمام قدرت‌های زر و زور با وجود هزینه‌های هنگفت درسوریه شکست خوردند و مردم سوریه با حضور در پای صندوق‌های رأی سیلی محکمی را به چهره نامردان زدند که هرگز از یاد آنها نخواهد رفت.

وی اظهار کرد: امروز در کشور ما یک عده افراد ساده اندیش و سطحی نگر و نعوذبالله مغرض و مریض ادعا می‌کنند که از لبنان، قدس و غزه به ما چه ربطی دارد؟! چقدر ساده لوحی است و سطحی نگری است که به مسائل غزه در این سطح نگاه کنیم! امام جمعه بناب تصریح کرد: آمریکا از آن سوی دنیا آمده و در منطقه ادعا می‌کند که منافع دارد؛ چقدر بی‌خاصیتی است و باید بی‌خاصیت باشیم که با فجایع اتفاق افتاده در مقابل چشمان خود از اسلام و قرآن دفاع نکنیم! باقری‌بنابی سپس با تأکید بر اینکه روز قدس روز اسلام و روز انقلاب اسلامی است؛ افزود: امروز فلسطین، لبنان و غزه جبهه ما و جزو خاکریزهای ما هستند و هرگونه بی تفاوتی در این خصوص ظلم بزرگی است که آیندگان درد آن را احساس خواهند کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب تأکید کرد: وظیفه شرعی و ملی ما ایجاب می‌کند که به وجب به وجب اطراف خود حساس باشیم و گوش به فرمان مقام معظم رهبری در کمک به ملت مظلوم فلسطین و غزه کوتاهی نکنیم.

‌باقری بنابی حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را نوعی جهاد دانست و ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده قشرهای مختلف مردم بناب با زبان روزه در این تجمع بزرگ و راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: برگزاری این تجمعات آثار مثبتی برای مسلمانان به ویژه مردم غزه خواهد داشت.