عدم همکاری مسئولان بیمارستان بناب در جمع‌آوری گواهی‌های ولادت

عبدالرضا اسماعیل‌نیا عصر دیروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان بناب اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 597 مورد ولادت در شهرستان بناب ثبت شده است که 299 نفر آنان مرد و بقیه زن هستند.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ثبت وقایع حیاتی در این شهرستان با بیان اینکه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 نفر افزایش نشان می‌دهد، افزود: بالای 99 درصد از ولادت‌های شهرستان بناب در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

اسماعیل‌نیا تعداد مرگ و میر ثبت شده در شهرستان بناب از ابتدای امسال را 155 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 87 نفر مرد و بقیه زن هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: بالای 95 درصد ازاین مرگ و میرها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

اسماعیل‌نیا گفت: 99 درصد ولادت‌ها در بیمارستان‌های بناب صورت می‌گیرد.

رئیس اداره ثبت احوال بناب از وقوع 549 مورد ازدواج و 74 مورد طلاق هم در طول امسال خبر داد و گفت: متأسفانه از هر 13 ازدواج در بناب یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

اسماعیل‌نیا از مسئولان بیمارستان شهدای بناب به خاطر همکاری نکردن در صدور و جمع‌آوری گواهی‌های ولادت انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مسئولان این بیمارستان در صدور و تحویل گواهی‌های ولادت کوتاهی می‌کنند و آن را به عنوان کار اجباری و غیرضروری تلقی می‌کنند، در حالی که طبق ماده پنج قانون سازمان ثبت احوال کشور، بیمارستان‌ها مکلف هستند در این زمینه با ثبت احوال همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

وی همچنین گفت: متأسفانه مردم به علت دریافت یارانه نقدی از دولت رغبتی به همکاری در ثبت آمار فوت شدگان ندارند.