اجرای موفقیت آمیز اردوهای هجرت 3 در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان در بازدید از اردو های هجرت 3 شهرستان بناب با اعلام این مطلب گفت:نزدیک به ده هزار نفر روز از دانش آموزان استان در اردو های ده روزه بهسازی و مرمت مدارس و 8500 نفر روز هم در اردوهای جهادی و محرومیت زدایی از مناطق محروم شرکت کرده اند.

نادر ارسلانی گفت: اردو های طرح هجرت 3 با حضور فرماندهان و دانش آموزان بسيجي پايگاه ها و حوزه هاي مقاومت در اين استان با هدف محروميت زدايي، عمراني و آباداني كشور و استان در سطح مدارس اجرا مي شود.

وی ارتقای سطح علمی و مهارتی دانش آموزان و بالا بردن سطح بصیرت و آگاهی آن ها را از دیگر برنامه های اردو های هجرت 3 برشمرد و افزود:در کنار  فعالیتهای عمرانی موضوعات اخلاق تربیتی،پاسخ به شبهات و آشنایی دانش آموزان با اخلاق اسلامی با حضور یک روحانی مد نظر سازمان بسیج دانش آموزی است.

ارسلانی رویگرد فرهنگی اردو های هجرت 3 را بیشتر از فعالیت های عمرانی دانست و افزود:با توجه به فعالیت گسترده شبکه های ماهواره ای که اکثراً قصد تخریب و ویران سازی استحکام خانواده ها را دارند،مبنای کار را بیشتر فرهنگی قرار داده ایم تا عمرانی.

رئیس بسیج دانش آموزی استان با اشاره به چشم انداز برنامه های سازمان بسیج دانش اموزی گفت: از رسالت های اصلی این سازمان در سال 93، شناساندن آسیب ها و تهدیدهای  اجتماعی  و به خصوص خطرات مشاهده کانالهای ماهواره ای در برای دانش آموزان است .

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی در خصوص اعتبارات اردو های هجرت 3 اظهار داشت:بودجه های تعمیراتی هزینه شده از محل اعتبارات ابلاغی اداره کل نوسازی مدارس تامین می شود و در پایان اردو ها نیز از شرکت کنندگان تجلیل خواهد شد.

در این طرح دانش آموزان بنابی با حضور فعالانه نسبت به  فضا سازي، بهسازي و مرمت مدارس به مدت 10 روز فعاليت مي كنند.