مراسم معارفه علی قربانی بعنوان سرپرست جدید دانشگاه پیام نور بناب برگزار شد

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی یکی از شروط لازم برای افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی را داشتن استادیار دانست و گفت: در یک سال گذشته تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد در استان از 12 رشته به 24 رشته افزایش یافته است.

مجید واحدی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه پیام نور مرکز بناب با تشریح مأموریت اصلی دانشگاه پیام نور در چشم انداز 1404 اظهار کرد: ماهیت اصلی این دانشگاه مجازی است و امیدواریم دانشگاه پیام نور در این چشم انداز الگویی برای سایر دانشگاه‌های باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی سپس از آغاز اجرای 37 پروژه عمرانی از سال قبل در دانشگاه پیام نور استان خبر داد و افزود: این طرح‌ها از لحاظ پیشرفت فیزیکی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و همزمان با هفته دولت امسال 6 طرح عمرانی در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

واحدی اظهار امیدواری کرد که با جذب به موقع اعتبارات تا پایان امسال شاهد تکمیل و افتتاح سایر طرحهای درحال احداث در سطح استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از شروط لازم برای افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی را داشتن استادیار دانست و تصریح کرد: در یک سال گذشته تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد در استان از 12 رشته به 24 رشته افزایش یافته است و 2 رشته نیز درمقطع دکترا افزوده شده است.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی هم اکنون پرونده 70 رشته جدید تحصیلات تکمیلی و دکترا در وزارت علوم در حال بررسی و تصویب است.

واحدی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالای دانشگاه پیام نور مرکز بناب اظهار کرد: هم اکنون 13 نفر از اساتید علمی این مرکز در حال اتمام تحصیلات دکترا هستند که با اتمام تحصیلات آنها قطعاً شاهد جذب دانشجو در چند رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در بناب خواهیم بود.

وی از کسب رتبه فرهنگی توسط دانشگاه پیام نور استان در سطح کشور خبر داد و گفت: امیدواریم درآینده نزدیک شاهد تکمیل و تجهیز سالن کنفرانس و همچنین تکمیل فاز دوم ساختمان مرکز بناب باشیم.

در ادامه این مراسم ریاست دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های حسین غفوریان سرپرست قبلی مرکز، دکتر علی قربانی را بعنوان سرپرست جدید دانشگاه پیام نور مرکز بناب معرفی کرد.

در ادامه این نشست حسین غفوریان سرپرست قبلی دانشگاه پیام نور مرکز بناب بعد از ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه، هرگونه پیشرفت و موفقیت کسب شده توسط دانشگاه پیام نور مرکز بناب را مدیون زحمات و تلاشهای همکاران زحمتکش و اعضای هیأت علمی مرکز دانست و اظهار کرد: جا دارد از زحمات و راهنمایی های امام جمعه محترم، نماینده محترم مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، ریاست دانشگاه پیام نور استان و سایر مسئولان شهرستان که همواره در پیشرفت و توسعه پیام نور مرکز بناب نقش مهمی داشته‌اند؛ تقدیر و تشکر نمایم.

وی افزود: ضمن اینکه از تلاش‌ها و حمایت‌های سیاسی نماینده محترم شهرستان در مجلس برای توسعه و پیشرفت دانشگاه‌های منطقه تشکر می‌کنم، جا دارد اعلام کنم که ایشان در طول تصدی دوران نمایندگی خود هیچ سفارش و فشاری در خصوص انتصاب مدیران و حتی استفاده از اساتید نداشته‌اند و همیشه پشتیبان مسئولان بوده‌اند.

در این مراسم سرپرست جدید دانشگاه پیام نور مرکز بناب ضمن تقدیر و تشکر از انتخاب وی به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب گفت: این مرکز به عنوان پرچمدار فعالیت‌های دانشگاه پیام نور استان به شمار می‌رود که باید از هر نظر نمونه و الگو باشد.

علی قربانی افزود: باید همه مجموعه پیام نور در این مرکز یکسر و همدل در راه رفع نقاط ضعف و ادامه نقاط قوت همکاری و تلاش داشته باشند.

وی با بیان اینکه بنده با این مرکز دانشگاهی و پیام نور بیگانه نبوده‌ام و فضای کار در آن را به خوبی می‌شناسم؛ اظهار کرد: در گذشته مسئولیت‌های مختلفی در این سیستم داشته‌ام و به خوبی با مشکلات و نقاط ضعف و قوت آن آشنایی دارم و علاوه براینکه متولد شهر بناب هستم، هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا را در پیام نور طی نموده و پنج سال است در این سیستم تدریس می‌کنم.

رئیس جدید دانشگاه پیام نور مرکز بناب در ادامه سخنان خود استفاده از تجربیات کارکنان این واحد و همچنین اساتید و استفاده از ظرفیت بالای نخبگان این شهر را فرصتی مناسب برای ارتقای وضعیت این دانشگاه دانست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای ما در این مرکز استفاده از ظرفیت بالای اسطوره‌های این شهر به خصوص در زمینه مسائل دانشگاهی است تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود را در بخشهای مختلف از قوه به فعل تبدیل کنیم.

قربانی حفظ استقلال را از دیگر رویکردها و برنامه‌های خود در پیام نور بناب نام برد و گفت: دانشگاه نباید وارد جریانات سیاسی بشود و در تلاش خواهم بود که بدور از سیاست و حاشیه در مسیر توسعه علمی دانشگاه حرکت کنم.

وی با تقبیح روند تهمت زنی و غیبت در جامعه گفت: متأسفانه در برخی مجموعه ها شاهد این اتفاق هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب ایجاد نشاط در بین کارکنان و تقویت وحدت و همدلی بین کارکنان مجموعه را از اهم کارهای خود در مرکز بناب اعلام کرد و افزود: سعی خواهیم کرد برای پیشرفت امور به معاونتهای خود استقلال کافی بدهیم و سعی خواهیم کرد مدیری را تربیت و تحویل جامعه بدهیم که در آینده برای دانشگاه و نظام مفید واقع شود.

فارس.