انتقاد امام جمعه بناب از وضعیت عروسی‌ها

امام جمعه بناب از وضعیت نامطلوب عروسی‌ها در این شهرستان انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام حاج شیخ مصطفی باقری‌بنابی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب، اظهار کرد: ارکان جامعه وظیفه دارند در خصوص بداخلاقی‌ها سکوت نکنند و اگر سکوت کنند، در سرنوشت آنها سهیم خواهند شد و چشم همه ما خواهد رفت.

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه مافیای جهان‌خواران، انحطاط و عقب‌گرد علمی، سقوط جوانان غربی در فساد، فحشا و بی‌هویتی تمام غرب را فرا گرفته است، ادامه داد: وجود اختلاف در برابر مسائل اجتماعی موجب شکست است و دود آن به جامعه اسلامی وظیفه الهی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اصل قطعی و تخلف ناپذیر باید در مقابل این هجمه‌ها بایستد.

وی ضمن تأکید بر توجه به مسائل روحی و روانی جوانان در جامعه، عنوان کرد: افزایش بی‌هویتی و بی‌بند و باری در جوانان را مسئله عادی تلقی نکنیم، بلکه به صورت سیل در حال سرازیر شدن است.

باقری‌بنابی با انتقاد از وضعیت نامطلوب عروسی‌ها در جامعه، بیان کرد: این کج‌روی‌ها با کدامین روش پیامبر اکرم(ص) سازگاری دارد؟! بیایید نگذاریم تا نعمات خداوندی را از دست بدهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب سپس با رد ادعای برخی افراد مبنی بر وجود افسردگی در بین ملت ایران گفت: اگر افسردگی وجود داشته باشد، آن هم ناشی از بی‌تفاوتی و دین گریزی است.

باقری‌بنابی با بیان اینکه اگر ملت ایران افسرده بودند، 36 سال نمی‌توانستند در مقابل اشرار مقاومت کنند، اظهار کرد: نسبت دادن افسردگی به ملت ایران حرف دشمن است و با خصوصیات ملت ایران سازگاری ندارد! امام جمعه بناب در ادامه سخنان خود گفت: ملت ایران در قول و عمل ثابت کرده است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ پس هیچ ملت افسرده‌ای نمی‌تواند این مطلب را عملیاتی کند، در حالی که ملت ایران آن را هم در حرف و هم در عمل ثابت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران افسرده بود، تمام قدرت‌های دنیا دور و بر آن کشور جمع نمی‌شدند.

و از ملت افسرده این حد حساب نمی‌بردند و من این مطالب را با آمار، منطق و استدلال عرض می‌کنم.

باقری‌بنابی ادامه داد: امروز افسردگی لجام گسیخته‌ای که در بلاد غربی وجود دارد، در کشور ایران وجود ندارد و آنهایی که این ادعا را دارند، مطالعه کند و آمار خودکشی‌ها و طلاق که هر لحظه به آن افزوده می‌شود را در اروپا و غرب بررسی و تحقیق کنند و ببینند که چقدر به تعداد آمار کودکان بی‌سرپرست، آمار معتادان و آمارهای طلاق آنها افزوده می‌شود.

خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه فقر و افسردگی امروز کل غرب را در خود غوطه‌ور کرده است؛ گفت: من خواهش می‌کنم از بعضی افراد صالح این حرف‌ها را به زبان نیاورند.

این‌ها حرف‌های دشمن هستند.

وی در عین حال بیان کرد: افرادی که خداگریز هستند و آخر زندگی را پوچ می‌دانند، آنها افسرده هستند.

فارس.