فرج‌اللهی: 10 درصد جمعیت بناب را دانشجویان تشکیل می‌دهند

فرماندار بناب با بیان اینکه 10 درصد جمعیت این شهرستان را دانشجویان تشکیل می‌دهند، گفت: شهرستان بناب از لحاظ تولید علم و فناوری و صادرات رتبه دوم استان آذربایجان شرقی را داراست.

ولی‌الله فرج‌اللهی عصر امروز در دومین همایش دانشجویان بنابی داخل و خارج از کشور در دانشگاه بناب برگزاری چنین همایش‌هایی را برای توسعه شهرستان مؤثر دانست و اظهار کرد: بناب با داشتن بیش از 11 هزار دانشجو و حدود یک هزار طلبه 10 درصد جمعیت آن را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: شهرستان بناب از لحاظ تولید علم و فناوری و صادرات رتبه دوم استان آذربایجان شرقی را داراست.

فرج‌اللهی با اشاره به سیمای شهرستان بناب اظهار کرد: این شهرستان با داشتن 420 واحد بزرگ و کوچک تولیدی 20 درصد فولاد کشور را تولید می‌کند و در کنار آن این شهرستان با داشتن 200 مسجد و حوزه علمیه بسیار قوی با یک هزار طلبه و وجود عالمان وارسته از لحاظ اعتقادات دینی و مذهبی مردم آن زبانزد خاص و عام است.

وی از 53 اختراع ثبت شده در این شهرستان خبر داد و گفت: این اختراعات نیاز جدی به تجاری‌سازی دارند و لازم است که تعدادی از این اختراعات و ابداعات را تجاری‌سازی کنیم.

فرماندار بناب با اشاره به کسب رتبه اول استان توسط فرمانداری این شهرستان در نمایشگاه فناوری استان خواستار تأسیس مرکز رشد و دفتر نخبگان در این شهرستان شد.

فرج‌اللهی رقم نرخ بیکاری در شهرستان بناب را 6 درصد اعلام کرد و گفت: متأسفانه اکثریت بیکاران شهرستان را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند، اما انتظار می‌رود مسئولان مراکز دانشگاهی در بناب با دایر کردن رشته‌های مورد نیاز در بخش صنعت برای ارتباط صنعت با دانشگاه قدم بردارند و رشته‌های مورد نیاز منطقه را در دانشگاه‌ها دایر نمایند.

مجتبی عباسیان رئیس دانشگاه بناب و دبیر دومین همایش دانشجویان بنابی داخل و خارج از کشور گزارشی را از روند برگزاری این همایش بیان کرد.

این گزارش حاکی است، دومین همایش دانشجویان بنابی داخل و خارج از کشور با هدف بررسی راه‌های استفاده بهینه از استعدادهای جوانان نخبه بنابی در جهت توسعه همه جانبه شهرستان، بررسی توانمندی‌ها، نیازهای حال و آینده دانشجویان بنابی و شناسایی و بسترسازی استفاده از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی تحصیلکردگان و نخبگان شهرستان بناب با همکاری دانشگاه‌های بناب، پیام نور، آزاد اسلامی واحد بناب، آموزش و پرورش و با مساعدت واحدهای صنعتی شهرستان بناب به مدت یک روز در دانشگاه بناب برگزار شد.

فارس.