نماینده مردم بناب در مجلس: فرار مغزها از شهرستان‌های کوچک نگران‌کننده است

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل عدم رعایت توازن در دانشگاه‌های کشور، شاهد فرار مغزها از شهرستان‌های کوچک هستیم که باید به این موضوع توجه خاصی شود.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی  در دومین همایش دانشجویان بنابی داخل و خارج از کشور در دانشگاه بناب با اشاره به اینکه این همایش باید عامل و منشأ تحولات مثبت برای شهرستان بناب باشد، اظهار کرد: از روزی که به عنوان خادم این ملت در مجلس هستم، از هیچ تلاش و کوششی برای توسعه مراکز علمی، دانشگاهی و حوزه علمیه دریغ نکرده‌ام و اعتقادم این است که توسعه کشور از طریق توجه به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها محقق می‌شود.

وی افزود: در هر جا این دو نهاد پیشقدم شدند، شاهد توسعه و موفقیت‌های خوبی بوده‌ایم ولی هر کجا این دو جدا از هم بودند، پیشرفت‌ها کم‌رنگ بوده است.

این نماینده مجلس افزود: اگر می‌خواهیم بناب، آذربایجان‌شرقی و در نهایت ایران اسلامی توسعه پیدا کنند، باید همه دست به دست هم دهیم و با تعامل کارها را پیش ببریم.

باقری‌بنابی با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها می‌توانند راهکار خوبی برای مسئولان شهرستان، استان و کشور برای توسعه باشد، تأکید کرد: یکی از راه‌های حل مشکل در کشور توجه به نخبگان است که متأسفانه به این بخش توجهی نمی‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه جایگاه نخبگان در اداره جامعه باید مورد توجه قرار گیرد ولی به آن توجهی نمی‌شود و هدف اصلی این همایش تجلیل از نخبگان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم ایجاد مرکز رشد و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در این شهرستان خاطرنشان کرد: مسئولان در این خصوص نباید صرفاً تهران را ببینند، شهرستان‌هایی همچون بناب هستند که ظرفیت‌ بالایی دارند و برای اینکه توسعه متوازن در کشور محقق شود، جا دارد به شهرستان‌ها نیز توجه شود.

باقری‌بنابی ضمن تأکید بر تقویت دانشگاه‌ها در شهرستان‌های کوچک گفت: به دلیل عدم رعایت توازن در دانشگاه‌های کشور شاهد فرار مغزها از شهرستان‌های کوچک هستیم که باید به این موضوع توجه خاصی صورت گیرد.

وی از رؤسای دانشگاه‌ها خواست در همایش‌های بعدی در تهیه کلیپ برای معرفی دانشگاه‌ها سعی کنند به جای معرفی ساختمان‌ها، بیشتر به معرفی هیئت‌های علمی، آزمایشگاه‌ها و امکانات موجود بپردازند.

فارس.