مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور: تحصیل یکصد و پنجاه هزار طلبه در 450 حوزه علمیه کشور

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مراسم افتتاح آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب با اعلام این مطلب از حوزه علمیه بناب بعنوان یکی از حوزه های مطرح و مهم کشور نام برد و افزود:آنچه امروز حوزه علمیه بناب را در کشور مطرح نموده خلق و خوی طلبگی و با لا بودن اخلاقیات مدیریت معظم و طلاب  آن می باشد.

به گزارش بناب نیوز، آیت الله حسینی بوشهری به رسالت جهانی حوزه های علوم دینی اشاره کرد و گفت:دنیا تشنه معارف اهل بیت علیه السلام می باشد و حوزه های علمیه با تسلط بر زبانهای مطرح دنیا باید از مرز ها عبور کنندو جهانی شوند.

وی مدارس علوم دینی را از فعالیت های تک بعدی بر حذر داشت و گفت:در سالهای اخیر تلاش های فراوانی صورت پذیرفته تا حوزه ها به  علوم خاصی محدود نشده و رشته های تخصصی در تمامی مقاطع  دایر گردد.

آیت الله حسینی بوشهری طلاب را به استفاده بهینه ازفرصتها و نعمات الهی دعوت نمود و گفت:اگر از فرصت ها و نعمات زیادی که در اختیارتان هست استفاده نکنید،جایگاه با ارزشی که بعنوان سرباز امام زمان(عج)در اختیاردارید را از دست خواهید داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارزش والای روحانیت در جامعه تصریح کرد:هم اکنون روحانیت در اوج اهتزاز است و اگر خدای ناکرده بخاطر این نعمت الهی ناسپاسی کنیم در معرض زوال قرار خواهیم گرفت.

وی به رسالت بزرگ حوزه های علمیه و دانشگاه امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و افزود:لباس روحانیت لباس تبلیغ است و خدا،پیامبر و مومنان ناظر بر اعمال و رفتار شما هستند.

امام جمعه موقت قم طلاب را به پرسشگری،پر کاری و بالا بردن اخلاقیات دعوت کرد و ادامه داد:طلبه باید خود را خادم و خدمت گذار استاد دانسته و در مقابل شبهات و بدعت ها قرار بگیرند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشوربر حفظ اصالت روحانیت توسط طلاب تاکید کرد و افزود:در مقابل شهدایی که تقدیم انقلاب شده شایسته نیست روحانیون و طلاب به مسایل فرهنگی جامعه بی تفاوت باشند و ضروری است نسبت به ادای وظیفه شرعی خود حساس باشند.

خبرنگار صدا و سیما - پور ملا اقدم.