طی مراسمی با حضور مسئولان محلی و جمعی از اقشار مختلف مردم، پارک بزرگ ساحلی بناب به وسعت 20 هکتار عصر امروز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این پارک که بوستان تفریحی«سنجد» نام گرفته است، در حاشیه دریاچه ارومیه قرار گرفته و در مدت چهار ماه احداث شده است.

شهردار بناب در آیین افتتاح این پروژه گفت: در این پارک بیش از 7 هزار و 200 اصله انواع درخت سنجد، توت، پسته و گل محمدی کاشته شده است.

بابازاده هزینه این پروژه را افزون بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد.

احداث بوستان بزرگ پسته و توت وی احداث این مجموعه عظیم را در جلوگیری از گرد و غبار حاشیه دریاچه ارومیه و پاکسازی هوای منطقه مؤثر ارزیابی کرد و گفت: به زودی بوستان بزرگ پسته و توت نیز در کنار این پارک به وسعت 10هکتار احداث می‌شود.

شهردار بناب ساماندهی پیست‌های موتورسواری و ماشین‌سواری حرفه‌ای در قسمت‌های انتهایی پارک ساحلی بناب را نیز از برنامه‌های آتی اعلام کرد.

افزایش سرانه فضای سبز بنابی‌ها به 14 متر مربع عضو شورای اسلامی شهر بناب نیز در این مراسم از افزایش سرانه فضای سبز شهروندان بنابی به 14 متر مربع خبر داد و گفت: اولویت برنامه‌های شورای شهر و شهرداری بناب در سال جاری گسترش فضای سبز و پارک‌های محلی است.

محمدعلی حیدریان تأکید کرد: شورای شهر بناب برای رفع محرومیت فضای سبز از چهره شهر بناب تلاش می‌کند.

وی همچنین تأمین روشنایی مسیر پارک ساحلی بناب تا مرکز شهر را بسیار ضروری دانست و از اداره برق خواست تا با تأمین روشنایی این مسیر، در تبدیل منطقه پارک ساحلی حاشیه دریاچه ارومیه به منطقه نمونه گردشگری سهیم شود.

حیدریان اظهار داشت: درصورت همکاری ادارات جهادکشاورزی و محیط زیست، به زودی خیابان اتصال پارک فدک به پارک ساحلی بناب از طریق مسیر شهرک دامپروری احداث می‌شود.