بسیاری از پروژه های ناتمام بناب که افتتاح برخی از این پروژه ها سال ها و یا شاید دهه ها به طول میکشد (همانند بیمارستان شهدای بناب که هم سن نگارنده ی این متن است و اتمام آن بیست وسه سال به طول انجامید و سر انجام با نام بیمارستان و با کاربری زایشگاه افتتاح شد) پس از اینکه عمر مفید خود را سپری میکنند مورد بهره برداری قرار میگیرند .

علاوه بر این تحمل این مشکلات بدون وعده ی حل آنها بسیار راحت تر از انتظار کشیدن واهی برای حل آنها توسط مسئولین شهریست .

تصفیه خانه ی فاضلاب شهری بناب ، بهبود وضعیت آب شرب شهرستان (برای پی بردن به وضعیت نا مطلوب آب های لوله کشی کافیست نگاهی به داخل سماور خانه ی تان بیندازید) ، احداث کنار گذر شرقی شهرستان که تعلل در اجرای آن باعث به خطر افتادن جان اهالی فرهنگیان سه ، کوی شهرداری ، محله های دیزج و  آغداش ، کوی رسالت و .

شده ، همچنین وعده ی احداث ایستگاه راه آهن شهرستان از جمله ی وعده هاییست که میرود همچون بیمارستان شهدا سنی دو رقمی را تجربه کنند .

وعده ی احداث ایستگاه راه آهن شهرستان بناب از مصوبات دور اول سفر های استانی رییس جمهور است که با گذشت هفت سال از آن هنوز کوچکترین خبری از پیشرفت پروژه  یا حداقل مراسم کلنگ زنی آن به گوش نمی رسد .

وعده ای که با تبلیغات بسیار پر سر و صدایی همراه بود و فرماندار محترم شهرستان بارها در مصاحبه با رسانه های گروهی وعده ی احداث و افتتاح آن را به مردم نجیب شهرستان داده اند .

صد و پنجاه هزار نفر جمعیت شهرستان برای استفاده از خدمات قطار باید به خاطر پیگیری ضعیف مسئولین شهری مسیر بناب تا مراغه را پیموده و زیر نگاه های تحقیر آمیز اهالی شهرهای همسایه از ایستگاه  قطار این شهر استفاده نمایند .

علاوه بر تحقیر هایی که از طرف مردم شهرهای همسایه به خاطر نبود ایستگاه راه آهن به مردم بناب تحمیل میشود ، افزایش ترافیک در مسیر بناب مراغه ، استهلاک خودرو ها ، افزایش مصرف سوخت و به خطر افتادن جان همشهریان نیز از دیگر تبعات تعلل در اجرای طرح احداث ایستگاه راه آهن به شمار میرود .

اگرچه نوشتن این متن ممکن است از نگاه برخی ها یک انتحار برای بنده تلقی شود ولی با شناختی که از جناب فرماندار شهرمان در خصوص پذیرفتن انتقادات دارم امیدوارم پاسخی قانع کننده برای مردم شهرمان داشته باشند و بناب نیوز نیز آماده ی انعکاس پاسخ ایشان میباشد .