ضریح امام‌زاده سیدحمزه در روستای زاوشت بناب رونمایی شد

با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی عصر امروز از ضریح امام‌زاده سیدحمزه در روستای زاوشت بناب رونمایی شد.

حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جریان پرده‌برداری از ضریح مطهر آستان امامزاده سیدحمزه زاوشت بناب، از امام‌زادگان به عنوان قطب فرهنگی کشور نام برد و گفت: تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی بدون فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی میسر نخواهد بود.

وی با اشاره به تأکید نبی اکرم(ص) به مودت اهل بیت (ع) افزود: امامزادگان جزو ذوی‌القربی هستند و باید در تمام مراحل مورد تکریم قرار گیرند.

حسینی تصریح کرد: امام‌زادگان مأمن امنی برای مردم گرفتار هستند و هر زمان به مشکل می‌خورند، با حضور در این اماکن مقدس به آرامش می‌رسند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی سپس به مساعدت‌های اهالی در ساماندهی دو امام‌زاده موجود در شهرستان بناب اشاره و اظهار کرد: بیشتر اعتبارات ساماندهی امام‌زادگان از محل نذورات مردمی صورت گرفته است.

حجت الاسلام حسینی تأمین منابع ساماندهی امام‌زادگان را نذورات مردمی، منابع ابلاغی سازمان اوقاف و کمک‌های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اعلام کرد و گفت: نذورات هر یک از اموال موقوفه صرف هزینه‌های همان موقوفه شده و کسی حق ندارد به غیر از نیت موقوفه درآمدها را در مصارف دیگر هزینه کند.

براساس این گزارش، برای احداث ضریح آستان مطهر سیدحمزه زاوشت بناب 450 میلیون ریال هزینه شده است.

فارس.