بهره مندی 160 هزار معلول استان از خدمات بهزیستی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری معلولین شهید چمران بناب با اعلام این مطلب گفت:از این نفرات 58 هزار نفر مستقیماً از خدمات توانبخشی،حمایتی،کمک هزینه مستمر و کمک هزینه پزشکی و پیرا پزشکی بهره مند هستند و 102 هزار نفر نیز با تشکیل پرونده خدمات موردی دریافت می کنند.

ارشد زاده با تایید کمبود نیروی انسانی در ادارات بهزیستی استان تصریح کرد:طبق چارت سازمانی در حال حاضر با 60 درصد کمبود نیروی انسانی در ارائه خدمات به معلولین مواجه هستیم.

وی تصریح کرد:در سال 91 مجوز استخدام 176 نفر اخذ شده بود که بعد از برگزاری آزمون بعلت سیاست های دولت این موضوع مسکوت مانده است.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به مشکلات بیمه تکمیلی معلولین گفت:کلیه معلولین دارای بیمه پایه سلامت هستند ولی بعلت ناموفق بودن بیمه تکمیلی در سالهای گذشته ،فعلاً اعتبارات بیمه تکمیلی در قالب پرداخت صورت حساب های مالی هزینه می شود و معلولین می توانند با ارائه اسناد نسبت به اخذ هزینه ها اقدام نمایند.

شایان گفتن است مدیر کل بهزیستی استان از معلولین ذهنی،جسمی و حرکتی مرکز نگهداری معلولین شهید چمران بناب عیادت و آنهارا مورد تفقد قرار داد.

این مرکز ظرفیت نگهداری از یکصد معلول ذهنی،جسمی و حرکتی را دارد که در حال حاضر 81 معلول از سراسر استان در آن نگهداری می شوند.

پور ملا اقدم.