غدیر نشانگر اداره جامعه توسط مسئولان براساس معیارها و ارزش‌هاى اسلامی است

امام جمعه بناب گفت: غدیر این حقیقت را از اسلام آشکار کرد که مسئولیت اداره جامعه در نظام اسلامى چیزى نیست که نسبت به معیارهاى اسلامى بشود درباره آن از موردى صرف نظر کرد، باید معیارها و ارزش‌هاى اسلامى در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در نشست شاعران شرکت‌کننده در جشنواره سراسری شعر غدیریه ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره اظهارکرد: در غدیرخم اسلام کامل شد، یعنی اگر ماجرای غدیر اتفاق نمی‌افتاد، این دین ناقص بود.

وی با بیان اینکه رهبری الهی، دین اسلام و رسالت رسول اکرم(ص) را کامل کرده است، افزود: ولایت فقیه در ادامه ولایت معصومین(ع) است.

امام جمعه بناب گفت: مسئله «غدیر» یک مسئله تاریخی صرف نیست؛ نشانه‌ای از جامعیت اسلام است زیرا نبی مکرم اسلام که در طول 10 سال، جامعه بدوی آلوده به تعصبات و خرافات را با آن مجاهدت‌های عظیمی که انجام دادند و به کمک اصحاب با وفای خود به یک جامعه مترقی اسلامی تبدیل کردند، برای بعد از این 10 سال فکری نکرده بودند و نقشه‌ای در اختیار امت نگذاشته بودند، این کار ناتمام بود.

وی اظهار کرد: به عبارتی رسول اکرم امیرالمؤمنین (ع) را که از لحاظ شخصیت ایمانی،اخلاقی، انقلابی و نظامی، فردی ممتاز بودند، به جایگاه الهی خود منصوب کردند و مردم را به تبعیت از ایشان موظف داشتند.

جشنواره شعر غدیر سال آینده یک روز قبل از عید فرماندار شهرستان بناب نیز در این نشست با تشکر از مسئولان برگزاری این جشنواره به خصوص رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداراتی که در امر برگزاری این جشنواره همکاری کرده‌اند، گفت: قطعاً اشعار و سروده‌های شعرا در زمینه تبلیغ غدیرخم به عنوان ذخیره آخرت در کارنامه آنها ثبت و ضبط خواهد شد.

ولی‌الله فرج‌اللهی از برگزاری جشنواره پانزدهم در سال آینده یک روز قبل از عید غدیرخم در این شهرستان خبرداد و افزود: در سایه تلاش‌های انجام شده در دولت محترم تا پایان سال‌جاری مجتمع فعلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب به صورت دو منظوره برای استفاده از سالن همچنین سینما آماده خواهد شد و اعتبار لازم برای اجرای این طرح تخصیص یافته است.

نتوانسته‌ایم بحث غدیرخم را به خوبی تبلیغ و ترویج کنیم نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت غدیرخم گفت: متأسفانه ما شیعیان نیز نتوانسته‌ایم بحث غدیرخم را در جامعه و حتی در بین تشیع تبلیغ و ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی با بیان اینکه اگر غدیرخم نبود، شرایط دینی ما از یهودی و مسیحی بدتر می‌شد، افزود: اگر غدیرخم نبود، ولایت نبود و این غدیرخم بود که اسلام را به اینجا رسانده است.

وی گفت: برای تبلیغ و ترویج غدیر باید به آن به عنوان سرمایه عظیمی نگاه کرد چرا که اگر ولایت نبود، دین اسلام نیز مثل دین یهود می‌شد.

این نماینده مجلس، برگزاری جشنواره‌ها را فرصت مغتنمی برای تبلیغ و ترویج غدیر دانست و ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این جشنواره بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن در سال‌های آتی تأکید کرد.

باقری بنابی از عدم حضور و اهتمام مسئولان کشوری و استانی در چنین جشنواره‌هایی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مسئولان محترم مرکز و استان را می‌بینند هیچ حوصله‌ای برای حضور در چنین برنامه‌هایی که از سوی شهرستان‌ها برگزار می‌شود، ندارند و مسئولانی که در مرکز نشسته‌اند گوششان به این مسائل بدهکار نیست.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با وجود اینکه مسئولان شهرستان‌ها این جشنواره‌ها را صرفاً برای ترویج غدیر انجام می‌دهند، ولی انتظار دارند مسئولان نیز به آنها «خسته نباشیدی» گفته باشند.

ارسال 500 قطعه شعر و اثر از 26 استان به دبیرخانه جشنواره رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر غدیریه بناب گفت: ظرف 40 روز مدت فراخوان این جشنواره 500 قطعه شعر و اثر از 26 استان کشور به دبیرخانه جشنواره واصل شده بود.

حبیب صدقی اضافه کرد: بیشترین آثار به ترتیب از استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، اصفهان، قم و خراسان شمالی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بودند.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب با بیان اینکه آثار ارسالی توسط چهار نفر از اساتید برجسته کشوری مورد بررسی و داوری قرار گرفته‌اند، گفت: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره هشت کمیته همکاری کردند که جا دارد از همکاری‌های بی‌شائبه آنها در امر برگزاری جشنواره تقدیر و تشکر به عمل آید.

در ادامه نشست، شعرای شرکت‌کننده به قرائت اشعار برگزیده خود توسط هیئت بررسی آثار پرداختند.

براساس این گزارش، در حاشیه برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب از کتاب «در ساحل غدیر» شامل گزیده‌ای از اشعار جشنواره‌های شعر غدیریه با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و مسئولان شهرستان پرده‌برداری شده بود.

فارس.