نهضت حسینی باید پرمحتوا شود

امام جمعه شهرستان بناب تاکید کرد: نهضت خونین امام حسین (ع) باید روز به روز بار ور و پرمحتوا شود.

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی بناب که درآستانه فرارسیدن ماه محرم برگزار شد گفت: اگر مسلمانان جهان از ابتدا راه امام حسین (ع) را می رفتند هم در به در نمی شدند و هم دنیا و آخرت آنها آباد می شد.

وی افزود: مسلمانانی که هم اکنون دراقصی نقاط دنیا گرفتار استکبار هستند غدیر و عاشورا را گم کرده و از افکار سیدالشهدا دور شده اند در حالی که اگر واقعاً روحیه عاشورایی امام حسین (ع) در درون مسلمانان حاکم بود مثل الان به اشرار باج نمی دادند.

امام جمعه بناب با بیان اینکه نظام ما حسینی و فاطمی و علوی است گفت: مسئولان جامعه اسلامی باید همین راه ها را ادامه دهند اما متاسفانه برخی وقت ها اصل موضوع را فراموش کرده و به مقدمه پرداخت می کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین با تاکید برلزوم استفاده بیشتر از فرصت ارزشمند دهه اول محرم برای تامین ضمانت زندگی سعادتمندانه و خدمت صادقانه گفت: باید جلوی ترویج انحرافات و بدعت ها گرفته شده و عزاداری حضرت اباعبدالله را به بهترین نحو برگزار کنیم.

فرماندار شهرستان بناب هم درادامه این جلسه بر لزوم ساماندهی نذورات و احسان های ماه محرم تاکید کرد و گفت: در بیشتر مساجد حتی تا اربعین حسینی احسان و نذر داده می شود درحالی که بهتر است با همکاری علما هزینه قسمتی از این احسان ها برای تقویت کارهای فرهنگی جامعه سوق داده شود.

ولی اله فرج الهی همچنین خواستار سیاه پوش کردن فضای شهر و نظارت جدی بر رعایت مسائل بهداشتی تهیه و توزیع نذورات و احسان های مساجد شد.

رئیس دادگستری بناب هم شناسنامه دار کردن هیئت های مذهبی و سازماندهی عوامل اجرایی هیئت ها را ضروری دانست و گفت: تمامی هیئت های مذهبی باید در برنامه های خود از وجود روحانیون و مبلغان دینی بهره مند شوند چون هیئت بدون روحانی معنایی ندارد.

سهراب اقبالی در خصوص تامین امنیت منطقه درایام محرم نیز گفت: دراین ایام به زندانی های سابقه دار و دارای محکومیت سنگین اجازه مرخصی داده نخواهد نشد.

فرمانده نیروی انتظامی بناب هم در ادامه این جلسه در خصوص هرگونه قمه زنی در شهرستان هشدار داد و گفت: درصورت مشاهده این پدیده در ملا عام، برخورد قانونی می شود.

سرهنگ علی سلطانی وش اظهارکرد: طبق قانون جدید ابلاغی ، از امسال با استفاده کنندگان طبل های بزرگ هم برخورد قانونی می شود.

ایرنا.