امام جمعه بناب: عاشورا نمی‌گذارد اسلام راستین بی‌محتوا شود

امام جمعه بناب با بیان اینکه عاشورای امام حسین(ع) نمی‌گذارد که اسلام راستین بی‌محتوا و منجمد شود، گفت: کسی که عاشورایی فکر کند، قطعاً عاشورایی نیز عمل خواهد کرد حجت الاسلام حاج شیخ مصطفی باقری‌بنابی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای ابد اسلام ناب را بیمه کرده است؛ اظهار کرد: عاشورا ابزاری است که سال به سال اسلام ناخالص را ترمیم می‌کند و از انجماد و یخ‌زدگی جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: عاشورای امام حسین(ع) نمی‌گذارد که اسلام راستین بی‌محتوا و منجمد شود.

خطیب جمعه شهرستان بناب تأکید کرد: قیام امام حسین(ع) درس آزادی و درس حریت مطلق را در کربلا به تصویر کشید.

در حالی که گاندی رهبر منحصر به فرد هندی‌ها نیز در وصف امام حسین(ع) می‌گوید،« رمز نجات هر ملت از هر بدبختی و از هرگونه ذلت، حسین بن علی(ع) است».

حجت‌الاسلام باقری بنابی از قیام امام حسین(ع) به عنوان درس بزرگ زندگی برای انسان‌های عالم نام برد و گفت: این حرکت توقف‌ناپذیر است و جریان کربلا هر زمانی احتمال دارد مجدداً رخ دهد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یک حادثه متعارف نبود؛ تصریح کرد: این قیام سراپا عبرت و موعظه عملی و درسی فراموش نشدنی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب سپس با اشاره به ضرورت و اهمیت قرائت زیارت عاشورا تأکید کرد: هر بند بند زیارت عاشورا مکتب دین و جهاد است و هرکسی که عاشورایی فکر کند، قطعاً عاشورایی نیز عمل خواهد کرد و کسی هم که عاشورایی عمل کند برای همیشه ماندگار و پیروز است و با گذشت روزگار به فراموشی سپرده نخواهد شد.

حجت‌الاسلام باقری بنابی در ادامه سخنان خود خطاب به ریش سفیدان مساجد، هیئت امنای دستجات و هیئت‌های عزاداری شهرستان بناب اظهار کرد: به عنوان یک ریش سفید به شما توصیه و تأکید می‌کنم که در آستانه ماه محرم و عزا مکتب امام حسین(ع) مکتب مهر و محبت است و مکتب مودت و دوستی‌ها؛ مخصوصاً به معتمدان مساجد تأکید می‌کنم که هوای جوانان و نوجوانان را داشته باشند و آنها را تحمل کنند.

چرا که روزگاری نیز این دوران جوانی را خود شما هم لمس کرده‌اید.

وی از جوانان نیز خواست که حریم و حرمت بزرگ‌ترها را حفظ کنند.

امام جمعه شهرستان بناب همچنین با تأکید بر برگزاری عزاداری‌هایی در شأن امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: عزاداری مورد قبول است که در آن بیشتر روح مودت باشد و خدای نکرده هیئت‌ها از افترا به همدیگر و اختلاف پرهیز نموده و به آنها دامن نزنند.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: اگر به صمیمیت هیئت‌های حسینی آسیبی وارد شود، قطعاً از نظر سید الشهدا(ع) مردود است و هیئتی که به اختلاف دامن بزند؛ از طرف امام حسین(ع) مردود است.

خطیب جمعه بناب توصیه کرد، عزاداری‌ها نباید آسایش و آرامش مردم را به هم بریزد و هیچ کس حق ندارد از حدود تعیین شده برای عزاداری‌ها خارج شود که از نظر سیدالشهدا(ع) حرام است.

فارس.