استاندار آذربایجان‌شرقی: شکست طرح نکاشت در دریاچه ارومیه/ 23 پروژه احیا به قوت خود باقیست

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به بحث بحران دریاچه ارومیه گفت: اگر چه طرح نکاشت بنابه مصالحی اجرایی نشد، 23 پروژه بعدی احیای دریاچه همچنان به قوت خود باقی است.

اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت بحران آب در کل کشور پس از این جلسات شورای حفاظت به طور مرتب در هر ماه برگزار می‌شود تا گزارشات جلسات نیز به وزارت کشور ارائه شود.

وی تاکید کرد: بحران کمبود آب در آذربایجان‌شرقی نسبت به کل کشور و جهان حادتر است و باید تدابیری صورت گیرد که این بحران کنترل شود و وظیفه شورای حاضر نیز تهیه و تدوین دستورالعمل اجرائی چگونگی حفاظت کمی و کیفی از منابع آب و نظارت بر عملکرد شورای شهرستان‌ها است.

آب و برق آذربایجان‌شرقی از تیر بحرانی اداره شد جبارزاده خاطرنشان کرد: از تیرماه سال‌جاری به بعد در استان با بحران آب و برق مواجه بودیم و اگر چه این موضوع را به مردم اعلام نکردیم ولی در چند ماه گذشته استان به شکل بحرانی اداره شد تا به وضعیت مطلوب برسد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط حاضر در برخورد با مشترکان پرمصرفی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند نباید گذشت کنیم و بی‌توجه باشیم؛ اعتقادی به جریمه نقدی هم ندارم چرا که قطعی آب و برق بهترین مجازات است که قانون هم این اجازه را به ما می‌دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: فصول سرد پاییز و زمستان فرصت مناسبی است تا تمهید مقدمات انجام برخی کارها را فراهم کنیم که در ماه‌های گرم سال آتی با بحران آب مواجه نشویم.

وی در ادامه با اشاره به بحث بحران دریاچه ارومیه اظهار کرد: اگرچه طرح نکاشت بنابه مصالحی اجرایی نشد، 23 پروژه بعدی احیای دریاچه همچنان به قوت خود باقی است و باید با فرهنگ‌سازی مصرف، اعمال قانون و برخورد جدی با مشترکین پر مصرف آب شرایط احیا را مهیا کنیم.

فارس.