جوانان امروز که کودکان دهه شصت هستند هنوز خاطره ی کلاس های چهل پنجاه نفری شان را از یاد نبرده اند .

مدارسی با سه شیفت در روز ! با ساخته شدن مدارس جدید و اضافه شدن تعداد کلاس های درس و کاهش چشمگیر تعداد دانش اموزان در مقاطع مختلف تحصیلی داشت این رویای اولیا و دانش آموزان برای نشستن دانش آموزان در کلاس های کم جمعیت به واقعیت تبدیل میشد که در میانه راه ابلاغ سیاسته های ناپخته ی وزارتی و داوطلب شدن و به نوعی سر و پا شکستن مسئولین آموزش و پرورش شهرستان در اجرای زودهنگام این سیاست ها برای تک شیفته کردن مدارس باعث بازگشت همان کلاس های 40 نفری به مدارس شد .

در حالی که قرار است شیفت بعد از ظهر مدارس خالی باشد و هیچ برنامه ای برای افزایش ساعات حضور روزانه دانش آموزان در مدارس برای اجرای برنامه های تقویتی و فوق برنامه و یا استفاده های دیگر از مدارس در شیفت خالی وجود ندارد چه لزومی وجود دراد تا با ادغام مدارس باز هم کلاس های با تراکم بالای دانش آموزان بوجود آوریم که روند آموزش و یاد گیری را با مشکلات جدی روبرو میسازد .

  این انتظار هم که با ادغام مدارس و بدنبال آن با تجمیع بودجه های مدارس مختلف در یک مدرسه و کاهش هزینه های آموزش و پرورش امکانات آموزشی نیز در این مدارس افزایش یابد انگار انتظار بیهوده ای بوده که حالا حالاها خیال تحقق ندارد .

عکس تزیینی است کسانی که این سیاست ها را نوشته و ابلاغ میکنند یا با سیستم آموزشی کوچکترین آشنایی نداردند و یا با اهدافی غیر از پیشرفت و اعتلای سیستم آموزشی دست به چنین تصمیم گیری هایی میزنند .

شنیده میشود در مرکز آموزشی استعدادهای درخشان بناب دانش آموزان سوم دبیرستان در کلاس های 35 نفری نشسته و به یاد گیری درسی مثل حسابان میپردازند ! این که گل سر سبد سیستم آموزشیست خدا به داد دیگر مدارس برسد ! کلاس درس مجلس سخنرانی که نیست 35 نفر در آن بنشینند ! اصولا در کلاسی مثل کلاس حسابان اگر از این 35 نفر دانش آموز 15 نفر بخواهند سوال بپرسند مجالی برای تدریس معلم باقی نمی ماند .

از سوی دیگر آموزش متوسطه ی اداره ی آموزش و پرورش بناب با خیلی از معلمان به اصطلاح مازاد در رشته های مختلف علی الخصوص رشته ریاضی روبروست که مجبورند یا به تدریس دروس غیر تخصصی بپردازند یا در پست هایی مثل معاونت مدارس به کار گرفته شوند .

حال این سوال در ذهن بوجود می آید که با وجود معلم کافی در تمام رشته ها چرا باید دست به ادغام مدارس زده و کیفیت آموزشی مدارسمان را پایین آوریم .

امیدواریم ریاست آموزش و پرورش بناب پاسخ قانع کننده ای برای ادغام های صورت پذیرفته داشته باشند .

ما نیز آماده ی انعکاس پاسخ ایشان هستیم .