کوتاهی مسئولان در عدم برگزاری یادواره شهدای بناب پذیرفتنی نیست

با تقدیم 370 شهید گلگون‌کفن و 940 جانباز و آزاده سرافراز به انقلاب، کوتاهی مسئولان در عدم برگزاری یادواره شهدای شهرستان بناب پذیرفتنی نیست.

به گزارش بناب نیوز، اگرچه همه مسئولان و کسانی که دستی در امور دارند، خود را مدیون شهدا می‌دانند اما یادواره سرداران و 370 شهید شهرستان بناب که قرار بود در سومین روز از هفته بسیج در بناب برگزار شود، بنا به دلایل نامعلومی برگزار نشد! این در حالی است که گرامیداشت یاد و خاطره آن سرداران و شهدای عزیز در «هفته بسیج» به این دلیل که اکثر آنها بسیجی بودند، می‌توانست افتخاری بزرگ برای همه مردم منطقه و بالاخص بسیجیان جان بر کف باشد.

شهرستان بناب و مردم همیشه در صحنه آن در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی پیشگام بوده و هستند و مؤید این ارادت قلبی تقدیم 370 شهید والامقام و 940 جانباز و آزاده سرافراز در اوان انقلاب و دوران پرشکوه هشت سال دفاع مقدس و هزاران رزمنده به یادگار مانده از آن دوران است و بدین خاطر این شهرستان همچون نگینی پرتلألو در این بخش از خاک میهن‌مان می‌درخشد.

هنوز به یاد داریم که در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از مردم و به ویژه جوانان این منطقه با حضور در جبهه‌های نبرد حماسه‌های شورانگیز و جاودانه‌ای را خلق و در بسیاری از عملیات‌ها نقشی مؤثر و کلیدی را در پیروزی رزمندگان اسلام ایفا کردند و همانا که از خط اول رزم حق علیه باطل بازماندند، در لبیک به ندای مقام عظمای ولایت همدوش با رزمندگان دلاور پشتیبانی و تأمین تدارکات جبهه‌های جنگ را عهده‌دار شدند که ایفای این نقش اساسی و محوری در گفتار بنیانگذار کبیر انقلاب با رزم خط اول جنگ هم‌سنگ شد.

با اتمام جنگ تحمیلی و آغاز دوران جدیدی از انقلاب شکوهمند اسلامی به حکم وظیفه و در طول سال‌های متمادی گذشته یادواره‌های متعددی در بزرگداشت یاد و خاطره ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌های شهدای عزیز در سراسر کشور برگزار می‌شود که شهرستان بناب نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یادواره‌های زیادی در سطح محلات و روستاهای آن برگزار شده و یکی از نتایج مثبت و ارزشمند برگزاری این یادواره‌ها انتقال سریع و آسان تاریخ انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعدی است.

از حدود سه ماه پیش ستاد بزرگداشت هفته بسیج در شهرستان بناب تشکیل شد و با انتخاب کمیته‌های مختلف و برگزاری جلسات برنامه‌ریزی و هماهنگی، در نهایت تصمیم بر آن شد که همزمان با سومین روز هفته گرامیداشت بسیج یادواره سرداران و 370 شهید شهرستان بناب برگزار شود و براساس هماهنگی‌های فرماندار محترم بناب قرار شده بود این یادواره به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی سهند پخش شود.

اما گویی برگزاری این یادواره نیز مانند برخی پروژه‌های عمرانی زمان بر بوده و افتتاح آن به تعویق می‌افتد که تا لحظه تنظیم این گزارش دلایل این تصمیم مسئولان نامعلوم است.

آنچه حائز اهمیت است اینکه شهدا سند هویت نظام اسلامی هستند و امروز عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس است و اگر آن روزها رزمندگان و بسیجیان مخلص و وفادار برای دفاع از کیان ایران اسلامی در برابر دشمنان صف نمی‌کشیدند، اکنون استقلال و آزادی در این کشور هیچ معنا و مفهومی نداشت.

از این رو مدیران و مسئولان نظام باید بدانند که هرچه داریم از برکت خون پاک شهداست و امروز پاسداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه تمام مردم و بویژه مدیران نظام اسلامی است.

بنابراین هرگونه کوتاهی مسئولان امر در عدم برگزاری یادواره شهدا پذیرفتنی نیست.

مگر نه اینکه در آخرین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته بسیج و برگزاری یادواره شهدای شهرستان که در محل فرمانداری بناب تشکیل یافته بود، مسئولان برگزاری اعلام کردند تمام امور مربوط به برگزاری یادواره حل شده و تنها منتظر تعیین و معرفی سخنران این یادواره هستیم.

حال باید از مسئولان پرسید که آیا حدود 3 ماه زمان برای تعیین و دعوت از سخنران یادواره وقت کمی بوده است.

از سوی دیگر برگزاری یادواره‌های شهدا اسباب مانور سیاسی برای افراد نیست، بلکه با برگزاری این یادواره‌ها قصد داریم تا حداقل ذره‌ای از دین خود را به شهدا که تمام هست و نیست خود را مدیون آنها هستیم، ادا نماییم.

از این رو بسیارند یادگاران هشت سال دفاع مقدس که همرزمان شهدای عزیز هستند و در جای جای این منطقه، استان و کشور لحظه‌شماری می‌کنند که به نحوی خود را به دوستان همرزم و هم‌سنگر خود که شهید شده‌اند، برسانند و دیداری تازه کنند و تازه می‌شد از یکی از این سروران بزرگ و سرداران دفاع مقدس برای سخنرانی دعوت کرد تا در یادواره دوستان خود تجدید خاطره کنند.

به هر حال امید است مسئولان شهرستان با همت جمعی و توجه بیشتر به ارزش‌های والای شهیدان زمینه برگزاری یادواره شهدای شهرستان بناب را فراهم کنند.

یادداشت: جاوید بنابیان .