آذربایجان‌شرقی از یادها می‌رود!!

نماینده مردم بناب در مجلس با اشاره به ارتقاء نابسامان جاده‌ها در سطح استان خاطرنشان کرد: اگر استان با این روند پیش برود، ظرف 15 سال آینده آذربایجان‌شرقی از یادها رفته و به یک استان بن‌بست تبدیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان بناب با انتقاد از عدم توجه به جاده‌های ترانزیتی در استان آذربایجان‌شرقی افزود: باید به حمل و نقل جاده‌ای اهمیت بیشتری بدهیم.

وی با اشاره به ارتقاء نابسامان جاده‌ها در سطح استان خاطرنشان کرد: اگر استان با این روند پیش برود، ظرف 15 سال آینده آذربایجان‌شرقی از یادها رفته و به یک استان بن‌بست تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر عزم جدی مسئولان برای توسعه جاده‌های استان گفت: در بحث ریلی نیز وضع استان اسف‌بارتر است و به غیر از راه‌آهن تهران - میانه و میانه به تبریز که در حال اجراست، سایر مناطق استان از لحاظ ریلی در محرومیت قرار دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از وضعیت اسف‌بار راه‌آهن کشور گفت: کشور آلمان یک پنجم ایران مساحت دارد، ولی دارای 500 هزار کیلومتر راه ریلی است، در حالی که کشورمان 10 هزار کیلومتر راه ریلی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرودگاه تبریز را جوابگوی نیاز استان ندانست و تصریح کرد: اگر ادعا داریم استان توسعه یابد، باید در کنار سایر توسعه‌ها، استان دارای فرودگاه‌های متعدد باشد.

باقری‌بنابی؛ جنوب آذربایجان‌شرقی با داشتن حدود 2 میلیون نفر جمعیت نیازمند فرودگاه است و برای ما فرقی ندارد که فرودگاه در کدام شهر استان باشد؛ مهم این است که مسئولان ضمن بررسی موقعیت و اهمیت تأسیس فرودگاه در جنوب استان گام‌های اساسی را بردارند.

وی به خواسته‌های مقام معظم رهبری در چشم‌انداز 20 ساله نظام نیز اشاره کرد و اظهار کرد: در افق 1404، فرودگاه‌های استان نیز باید متناسب با چشم‌انداز 20 ساله توسعه یابند.

باقری‌بنابی با رد طرح هرگونه مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی در خصوص ایجاد فرودگاه در منطقه آن را خرافات دانست و گفت: مردم بناب آگاه‌تر از آن هستند که برخی‌ها فکر می‌کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار در استان دست یابیم، باید مسئولان استان به فکر احداث فرودگاه در جنوب استان آذربایجان‌شرقی باشند.