سند تدبیر توسعه شهرستان های بناب و شبستر به تصویب رسید

سند تدبیر و توسعه شهرستان های بناب و شبستر در شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی به تصویب رسید.

بررسی سند توسعه این دو شهرستان در دستور کار قرار گرفت و پس از بحث و بررسی اعضا، سند تدبیر و توسعه شهرستان شبستر در چهار هسته کلیدی و سند تدبیر و توسعه شهرستان بناب در سه هسته کلیدی به تصویب رسید.

با تصوب سند تدبیر توسعه این دو شهرستان، تعداد شهرستان هایی که سند تدبیر و توسعه آن ها تصویب شده به 18 شهرستان رسید و با تصویب سند دو شهرستان جلفا و چاراویماق ظرف هفته آتی، این سند برای اجرایی شدن به هم اندیشی گذاشته می شود و در دهه فجر امسال مصوبات آن قابلیت اجرایی خواهد یافت.

نماینده مردم مرند و جلفا در جلسه امروز /شنبه/ این شورا گفت: متاسفانه در سند تدبیر وتوسعه شهرستان ها، برنامه ریزی برای جذب اعتبار ملی وجود ندارد و بیشتر بر اعتبارات استانی و بخش خصوصی تکیه شده است.

محمد حسن نژاد افزود: آذربایجان شرقی بر اساس گزارش کمیسیون تلفیق، از نظر سرانه تملک دارایی از آخر در رتبه سوم قرار گرفته و به معنی نبود برنامه برای جذب اعتبارات ملی در استان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر شناسایی ظرفیت های توسعه شهرستان ها و لحاظ ان در سند تدبیر و توسعه تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های خیرین به عنوان یکی از ظرفیت های توسعه باید مد نظر فرمانداران باشد چرا که تاکنون کارهای بزرگی توسط خیرین در استان صورت گرفته است.

سعید شبستری خیابانی افزود: در سند تدبیر و توسعه برخی از شهرستان ها نیز که در معرض ریزگردهای دریاچه ارومیه قرار دارند توجه به کشت گلخانه ای و کاستن از اثرات ناشی از ریزگردها بسیار حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: بحث سند تدبیر و توسعه در واقع تکیه بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از تمام داشته های استانی است، اما این به معنی چشم پوشی از اعتبارات ملی نبوده و دستگاه ها باید برای جذب اعتبارات ملی نیز برنامه ریزی کنند.

ایرنا.