معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: تکمیل بیمارستان 540 تختخوابی تبریز تا سال 95/ افزایش 30 درصدی اعتبارات استادیوم بناب

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش 30 درصدی اعتبارات استادیوم ورزشی بناب در لایحه بودجه سال 94 خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال 94 برای بیمارستان 540 تختخوابی تبریز اختصاص یافته است.

محمدجعفر علیزاده در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های عمرانی شمال‌غرب کشور ظهر امروز از استادیوم 5 هزار نفری درحال احداث شهرستان بناب نیز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگویی با خبرنگاران هدف از این بازدید را بررسی وضعیت پیشرفت پروژه‌های استان آذربایجان‌شرقی و اتخاذ تصمیم در خصوص آنها ذکر کرد و افزود: در آذربایجان‌شرقی پروژه‌های متعددی در حال اجرا هستند که مهم‌ترین آنها هفت بیمارستان با ظرفیت یک هزار و 300 تخت، ندامتگاه مرکزی استان در تبریز با ظرفیت 5 هزار نفر و همچنین ورزشگاه 5 هزار نفری بناب که قابلیت افزایش به 10 هزار نفر را دارد، هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس در خصوص وضعیت اعتباری پروژه‌ها، میزان رضایت‌مندی و امکان افزایش اعتبارات اظهار کرد: ما به عنوان دستگاه اجرایی دنبال افزایش اعتبارات هستیم و از وضعیت فعلی خودمان هم راضی نیستیم و خودمان را موظف می‌دانیم همگام با سیاست‌های دولت حرکت کنیم.

علیزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سیاست دولت اتمام پروژه‌های با پیشرفت 80 درصد بود، براساس آن دو پروژه را که شامل بیمارستان‌های ورزقان و ارسباران بود، به اتمام رساندیم.

وی همچنین از اتمام بیمارستان سراب در نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: این پروژه جزو طرح‌های بزرگ در غرب استان است و می‌تواند منشاء برکات و نتایج مطلوب برای مردم باشد.

علیزاده اضافه کرد: بیمارستان مراغه نیز جزو برنامه‌های سال آتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این گفتگوی خبری از اختصاص اعتبار در لایحه بودجه سال 94 برای بیمارستان 540 تختخوابی تبریز خبر داد و گفت: با توجه به تحریم‌ها و سقوط قیمت نفت از گردش مالی و تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی رضایت داریم و اکثر پروژه‌ها فعال هستند.

‌ علیزاده در خصوص زمان‌بندی اتمام ورزشگاه بناب نیز خاطرنشان کرد: این پروژه از 52 درصد پیشرفت برخوردار بوده و برخلاف سایر پروژه‌های مشابه که تعطیل شده‌اند، فعال است و طبق قانون، زمان‌بندی کرده‌ایم که در سال 95 به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 94 اعتبارات این پروژه قابل توجه بوده و از افزایش 30 درصدی برخوردار است و این در حالی است که اکثر پروژه‌ها با میانگین رشد 15 تا 16 درصد همراه هستند که این موضوع باعث جهش قابل ملاحظه‌ای در این پروژه می‌شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با اشاره به کندی در اجرای پروژه‌های ملی بناب از جمله ورزشگاه و تقاطع غیرهمسطح میدان معلم اظهار کرد: به علت کمبود منابع مالی و برای تسریع در اتمام طرح‌ها باید امکان استفاده از اوراق مشارکت فراهم شود.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی با اشاره به کمبود فضای ورزشی در شهرستان بناب افزود: کارهای عمرانی این ورزشگاه از سال 90 آغاز شده و در مقایسه با سال‌های قبل امسال اعتبارات مناسبی اختصاص یافته است که برای ادامه فعالیت پیمانکار باید مشکلات مالی و مطالبات وی پرداخت شود.

فارس.