با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی/ پنج سینمای دیجیتالی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

پنج سینمای دیجیتالی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت همزمان و نمادین از شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی افتتاح شد.

علی جنتی روز چهارشنبه با سفر به شهرستان شبستر و افتتاح سینمای دیجیتالی و مجموعه فرهنگی و هنری چند منظوره این شهرستان سینماهای دیجیتالی شهرستان های میانه، بناب، مراغه، مرند و شبستر را مورد بهره برداری قرار داد.

علی اکبر صفی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: برای تجهیز و نصب تجهیزات این سینماها نزدیک به پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ورود به شبستر و استقبال از سوی امام جمعه ، فرماندار و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در گلزار شهدای شبستر حاضر و با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر هیات دولت و رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی سفر کرده است.

براساس این گزارش بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با هدف رشد و تعالی فرهنگی جامعه و بسط و توسعه پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی در جامعه جهانی و توسعه ی هویت اسلامی – ایرانی و توجه به نقش و جایگاه بی بدیل فرهنگ و زبان محلی و منطقه ای در انسجام ملی و در راستای اصول مندرج در قانون اساسی به ویژه فصول دوم و سوم و تحقیق و پژوهش و ترویج مطالعه در زمینه ی فرهنگ، زبان و ادبیات و تاریخ آذربایجان، امروز تاسیس می شود.

ایرنا.