نماینده مجلس خواستار تسریع در جابجایی محل پلیس راه بناب - تبریز شد

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در جابجایی محل کنونی پلیس راه بناب- تبریز شد و گفت: متاسفانه موضوع انتقال پاسگاه پلیس راه بناب به خارج از شهر سالهاست که گره خورده و باز نمی شود.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرستان بناب ، اظهار کرد: این موضوع که جزو مصوبات دور دوم سفرهای استانی دولت قبلی است از چهار سال قبل تاکنون همانند دیگر مصوبات آن سفر راکد مانده و به نتیجه نمی رسد.

وی افزود: متاسفانه تشکیل جلسات متعدد جهت حل این موضوع فرسایشی و تکراری شده است.

حجت الاسلام باقری بنابی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن موضوع انتقال محل پلیس راه بناب به خارج از حریم شهر، گفت: همه مسئولان شهرستان برای اجرایی شدن این موضوع هماهنگ و آماده هستند و مسئولان استانی باید همت کرده و قدم بردارند.

رییس پلیس راه های آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: با وجود اینکه موضوع انتقال محل پاسگاه پلیس راه بناب به خارج از شهر برای ما مشکلات قانونی دارد اما آمادگی داریم با حضور در مراجع کشوری مربوطه موانع موجود را برطرف کرده و موضوع را اجرایی کنیم.

سرهنگ حسن فرجی با ارائه آمار تلفات فوتی ناشی از تصادف دو سال گذشته در سطح استان، اظهار کرد: در سال 92 آمار فوتی های ناشی از تصادف در سطح آذربایجان شرقی 800 نفر بود که سال گذشته یکصد نفر تعداد کاهش یافت.

وی افزود: با وجود اینکه در زمینه کاهش آمار تصادفات منجر به فوت توانستیم رتبه دوم کشوری را کسب کنیم اما این وضعیت قانع کننده نیست و این همه کشته ناشی از تصادفات، جای تاسف دارد.

فرماندار شهرستان بناب نیز نیاز شهر بناب به احداث کمربندی شرقی را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر از مسیر کمربندی قدیمی که در داخل محدوده شهر قرار گرفته است، روزانه 80 هزار دستگاه انواع خودرو از استان های همجوار غربی عبور می کنند.

ولی الله فرج اللهی با بیان اینکه کمربندی داخل شهر بناب کارکرد واقعی خود را از دست داده است، گفت: احداث کمربندی شرقی بناب که ردیف اعتباری مستقل در بودجه امسال کشور دارد به زودی آغاز می شود، هرچند که برخی از ادارات برای آغاز عملیات اجرایی آن سنگ اندازی می کنند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مسئولان استانی برای انتقال محل فعلی پلیس راه بناب به محدوده خارج از شهر، گفت: زمین مورد نظر برای این کار توسط شورای شهر و شهرداری تامین شده و باید در اولویت برنامه های ناجا قرار بگیرد.

فرج اللهی با انتقاد از همکاری ضعیف اداره کل حمل ونقل و پایانه های آذربایجان شرقی در این زمینه گفت: متاسفانه این اداره کل به جای همکاری با مسئولان شهرستان بناب، موضع مخالف گرفته و مانع تراشی می کند.

ایرنا.