امام جمعه بناب: شاهد خالی شدن شهرها از علمای برجسته هستیم

امام جمعه بناب با تأکید بر اینکه اسلام را علمای دین پابرجا نگه داشته اند گفت: رفته رفته شاهد خالی شدن شهرها از علمای برجسته هستیم.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی عصر روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی بناب گفت:اگر تقوا در جامعه کمرنگ شود، نفسانیت بر آن جامعه حاکم می شود.

وی سپس به ضرورت بهره جستن از فیوضات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در سالهای اخیر با پخش انواع سریالهای تلویزیونی و برگزاری مسابقات متعدد ورزشی همزمان با ساعات برگزاری نمازهای جماعت شاهد حضور کمرنگ مردم بویژه جوانان در اجتماعات دینی بعد از افطار هستیم.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به تربیت علمای بزرگ دینی افزود:اسلام را علمای دین پابرجا نگه داشته اند ولی متاسفانه رفته رفته ما شاهد خالی شدن شهرها از علمای برجسته هستیم.

امام جمعه شهرستان بناب خاطرنشان کرد: زمانی حداقل ۲۰۰ مجتهد مسلم در محلات مختلف تبریز زندگی می کردند، ولی رفته رفته کشور از این پشتوانه ها در حال خالی شدن است و این درحالی است که درآن مقطع ابزارهای امروزی را برای پیشرفت در اختیار نداشتند و حتی امروزه شرایط برای تربیت چنین اساتید برجسته ای مهیاست.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه از مسئولان شهرستان برای اهتمام ویژه برای حضور مردم در اجتماعات ماه مبارک رمضان استمداد کرد و بر برخورد ضابطین قضایی با مظاهر روزه خواری در انظار عمومی و همچنین واحدهای صنفی متخلفی که موجبات این منکر را فراهم می نمایند، تأکید کرد.

مهر.