کلاهبرداری و سرقت با تعویض کارت‌های بانکی در بناب

فرمانده انتظامی شهرستان بناب از شناسایی و دستگیری فردی که با تعویض کارت‌های عابر بانک، از حساب‌های شخصی افراد سوء استفاده و برداشت می‌کرد، خبر داد.

به گزارش بناب نیوز، علی سلطانی‌وش اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی شخصی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اضافه شدن چندین شاکی دیگر در خلال رسیدگی به پرونده مذکور که به همین روش از حساب آنها سوء استفاده شده بود، افزود: با بررسی‌های به عمل آمده و بهره‌گیری از شگردهای پلیسی، فرد کلاهبردار شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه با 30کارت عابر بانک قربانیان، دستگیر شد.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده و اعترافات متهم مشخص شد، متهم تعدادی کارت‌ غیرمعتبر را جمع آوری کرده و در جلوی دستگاه‌های خودپرداز کمین می‌کرده و شهروندانی که کار با این دستگاه را بلد نبودند را شناسایی کرده و کارت آنها را به همراه رمزشان اخذ و سپس از آن کارت‌های غیرمعتبر به آنها می‌داده است.

سلطانی‌وش ادامه داد: این فرد بلافاصله از محل دور شده و از کارت قربانی پول دریافت کرده و یا به حساب خود انتقال می‌داد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب توصیه کرد: شهروندان در صورتی که با کار عابر بانک‌ها آشنا نیستند با یکی از آشنایان خود جهت انجام عملیات بانکی به خودپردازها مراجعه کنند تا مورد سوء استفاده توسط کلاهبرداران و سارقان قرار نگیرند.

مهر.