17 جشنواره آیینی و فرهنگی در آذربایجان شرقی برگزار می شود/ برگزاری جشنواره ملی کباب بناب در مرداد ماه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: 17 عنوان جشنواره آیینی و فرهنگی ویژه تعطیلات تابستانی دراین استان برگزار می شود.

به گزارش بناب نیوز، فرزین حق پرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آئین شکرگزاری برداشت گندم، جشنواره های لبنیات و عسل سراب، کباب بناب ، زردآلو روستای مقصودلو ، بومی و محلی روستایی در شهرستان ملکان، سیب قرمز شهرستان اهر، مردم شناسی عشایر شهرستان ورزقان، انگور ملکان، برداشت برنج بستان آباد، آب های گرم معدنی و گردشگری سلامت، هفتمین جشنواره ورنی اهر و جشنوراه و مسابقه اسب سواری جام ستارخان در تابستان سال جاری برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره های فرهنگی تاثیر بسزایی در جذب گردشگر خواهد داشت و امیدواریم با همراهی رسانه ها و انعکاس خبری این جشنواره بتوانیم در جهت جذب گردشگران و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان ها گامی موثر برداریم.

حق پرست اظهارکرد: از ابتدای سالجاری تا کنون 120 هزار نفر گردشگر خارجی و 500 هزار نفر گردشگر داخلی به این استان سفر کرده اند.

وی ادامه داد: برای تبادل گردشگر جلسه ای با مسوولان گردشگری کشور ترکیه برگزار و مقرر شد استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مقصدهای مناسب برای گردشگران خارجی معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صناسع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: ایران دارای پتانسیل های بسیار برای جذب گردشگران خارجی بوده و می توان از طریق تبلیغات مناسب و شناساندن جاذبه های گردشگری، تعداد گردشگران را افزایش داد.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزنده ای برای توسعه زیر ساخت های گردشگری در استان صورت گرفته، افزود: افتتاح هتل بهبود بخشی از نیازهای اقامتی استان را مرتفع و تا پایان سالجاری هتل پنج ستاره لاله پارک و هتل استقبال به بهره برداری خواهد.

حق پرست ادامه داد: ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی از نیمه دوم خرداد ماه آغاز به کار کرده است و در تعطیلات پیش رو به مناسبت عید سعید فطر ، فعالیت و نظارت خود را افزایش می دهد.

وی با اشاره به گشت های ویژه نظارتی فعال در ستاد اجرایی خدمات سفر، گفت: در بازدیدهای انجام شده در ماه مبارک رمضان از غذاخوری های بین راهی مجموعا 70 مورد تذکر و 20 مورد اخطار به این مراکز خدماتی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فعالیت 21 ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان های آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: با توجه به تاکید ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، در ستاد تابستانی سال جاری عملکرد استان ها براساس فعالیت ستادهای شهرستانی ارزیابی می شود و درهمین راستا ستادهای اجرایی خدمات سفر در شهرستان های آذربایجان شرقی فعالیتی مستمر دارند.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ها به ریاست فرماندار هر شهرستان و دبیری نماینده میراث فرهنگی درآن شهرستان فعالیت می کند و امیدوارهستیم که با اتخاذ این تصمیم کشوری و با توجه به اینکه ستادهای شهرستان ها زیر ذره بین قرار می گیرند شاهد پویایی خدمات اجرایی سفر در شهرستان ها باشیم.

حق پرست با بیان اینکه 44 کمپ با هفت هزار و 500 تخت مرکز اقامتی در خدمت گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: اتوبوس های گردشگری، مراکز اطلاع رسانی، 200 هزار نقشه و بروشور برای استقبال از مهمانان تهیه شده است.

وی همچنین در خصوص آزادسازی ارگ علیشاه گفت: روند آزادسازی ارگ با سرعت بسیار خوبی انجام می پذیرفت که بار دیگر دور آن حصار کشیده شده و شهرداری تبریز در این خصوص باید پاسخگو باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در خصوص کاهش ورود گردشگر سلامت به استان، گفت: دلیل این موضوع را افزایش قیمت تعرفه های پزشکی درایران، کاهش ارزش پول کشور آذربایجان، عدم علاقه مسئولان کشور آذربایجان برای حضور مردم این کشو در ایران و برخی مشکلات دیگر دانست.

ایرنا.