مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای نیمه سنگین و سنگین در بناب به بهره برداری رسید

پنجمین مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین استان آذربایجان شرقی در شهرستان بناب به بهره برداری رسید.

این مرکز عصر امروز در فضایی به وسعت 10هزار مترمربع و زیربنای540 مترمربع با حضور مسئولین شهرستان بناب افتتاح شد.

با بهره برداری از این مرکز برای 4 نفر بصورت مستقیم و 2 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد شده و این مرکز قادر است حداکثر در مدت 10دقیقه خودورهای سنگین و نیمه سنگین را تست و معاینه کند.

معاون حمل و نقل اداره کل پایانه های استان آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این مرکز از وجود 100 مرکز معاینه فنی خودورهای نیمه سنگین و سنگین در سطح کشور خبرداد و گفت: در استان آذربایجان شرقی نیز با بهره برداری از مرکز مکانیزه بناب، تعداد این مراکز به 5 مرکز رسید.

نجفی هدف اصلی راه اندازی این مراکز را صدور کارت سلامت فنی بمنظور اجازه تردد ناوگان سنگین و نیمه سنگین در جاده ها، جلوگیری از آلایندگی صوتی و جوی در جامعه و کاهش میزان تصادفات ناشی از نقص فنی خودروها اعلام کرد و گفت: مرکز مکانیزه معاینه فنی شهرستان بناب بعنوان تنها مرکز در جنوب استان قادر است به شهرهای همجوار نیز خدمات دهد.

وی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل جاده ای با انجام بیش از 90درصد امورات حمل و نقل کالا و مسافر بیشترین نقش را در این بخش ایفا می کند، بیان کرد: بمنظور ساماندهی اساسی صنعت حمل و نقل و کنترل و نظارت بر نحوه تردد وسایط نقلیه سنگین و نیمه سنگین سالم در جاده ها، صدور کارت سلامت فنی برای این خودروها از سال 1384 از«پلیس راه» به «سازمان راهداری و حمل و نقل» محول شده است.

سعید برقی فرماندار بناب نیز در این مراسم به نقش مهم مراکز معاینه فنی خودروها در بهبود وضعیت محیط زیست و افزایش استانداردهای حمل و نقل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استقبال از مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروها در کشور افزایش یافته است و دولت نیز بخاطر تحقق کامل اهداف تبصره 13 و بهینه سازی مصرف سوخت و همچنین کاهش آمار تصادفات از این صنعت حمایت می کند.