5 هزار خانه روستایی در ‌‌بناب مقاوم‌سازی و بهسازی شد

فرماندار بناب گفت: تا امروز نزدیک 5 هزار خانه روستایی در سطح شهرستان بناب مقاوم‌سازی و بهسازی شده‌اند و دولت مصمم است تا پایان برنامه پنج ساله آخر، تمام خانه‌های روستایی را مقاوم‌سازی کند.

سعید برقی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح هادی‌ روستایی شهرستان بناب به خدمات ارزشمند دولت در روستاهای شهرستان بناب اشاره کرد و اظهار کرد: به فضل الهی در این شهرستان حتی روستاهای کمتر از 20 خانوار نیز از خدمات اولیه رفاهی و زیربنایی برخوردار هستند.

وی افزود: تاکنون در 20 روستای بناب طرح هادی روستایی اجرا شده و در بقیه نیز در حال مطالعه و اجراست.

برقی با بیان اینکه 12 هزار خانوار روستایی در 29 روستای حومه بناب ساکن هستند؛ گفت: تا امروز نزدیک 5 هزار خانه روستایی در سطح شهرستان بناب مقاوم‌سازی و بهسازی شده‌اند و دولت مصمم است تا پایان برنامه پنج ساله آخر، تمام خانه‌های روستایی را مقاوم‌سازی کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، یک هزار و 200 واحد مسکونی هم در شهر بناب با استفاده از تسهیلات بانکی دولت مقاوم‌سازی شده‌اند.

فرماندار بناب در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در شهرستان بناب دولت دهم در بیشتر زمینه‌ها جلوتر از برنامه پیش می‌رود؛ گفت: عمران و آبادانی روستاها به خصوص موفقیت اجرای طرح هادی روستاها مستلزم همکاری و همراهی دهیاری‌ها و اهالی روستاست.

طرح هادی روستای«قشلاق خانه برق» از توابع شهرستان بناب طرح با هزینه‌‌ای بالغ بر 3 هزار و 45 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی در مدت سه سال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده است.

طول خیابان اجرا شده در این طرح نیز 900 متر است.

همچنین طی مراسمی با حضور مسئولان محلی، از ساختمان جدید پایگاه مقاومت بسیج امام حسین(ع) در روستای «قره قشلاق» بناب بهره‌برداری شد.

این ساختمان در زمینی به وسعت 100 متر مربع و با زیر بنای 70 مترمربع احداث شده و برای تکمیل آن از محل اعتبارات یک درصد استانداری 140 میلیون ریال هزینه شده است.

روستای«قره قشلاق» با 100 خانوار در 12 کیلومتری شهر بناب قرار دارد و از نبود آب کشاورزی به شدت رنج می‌برد.