توقيف محموله 5 ميلياردي کالاي قاچاق در بناب

فرمانده انتظامي بناب از توقيف هفت دستگاه خودرو سواري حامل کالاهاي قاچاق به ارزش 5 ميليارد ريال و دستگيري هفت قاچاقچي سابقه دار در شهرستان بناب خبر داد.

به گزارش بناب نیوز و به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علي سلطاني وش" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: بدنبال دريافت خبري مبني بر انتقال محموله هاي قاچاق به صورت کارواني توسط هفت دستگاه خودروي تيزرو از مرزهاي استان همجوار به سمت شهرهاي کشور، بلافاصله با تشکيل تيم هاي شناسايي و عملياتي متشکل از پليس هاي تخصصي شهرستان بناب، شناسايي و توقف خودروها در دستور کار قرار گرفت.

وي گفت: مأموران پس از شناسايي و حصول اطمينان از وجود محموله هاي قاچاق در خودروها، اقدام به برپايي تور ايست و بازرسي در مسير ورودي اين خودروها کردند.

سلطاني وش افزود: رانندگان خودروها به محض مشاهده تور ايست و بازرسي، علي رغم دستور توقف از سوي پليس، در حالي که قصد خسارت مالي و جاني به شهروندان را داشتند از محل متواري شدند.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: به دنبال اين اقدام رانندگان، مأموران به تعقيب خودروهاي آنها پرداختند، در اين تعقيب و گريز قاچاقچيان وارد مسيرهاي فرعي شده و در نهايت با رها کردن خودروها در حاشيه جاده خاکي، قاچاقچيان متواري با تعقيب پليس دستگير شدند.

وي از انتقال اين خودروها به مقر پليس خبر داد و گفت: در بازرسي از آنها 269هزار نخ سيگارت خارجي، 200 عدد قابلمه خارجي، بيش از 64 هزار قرص و کپسول غيرمجاز، 320عدد آمپول، شربت و اسپري دارويي کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بناب خاطرنشان کرد: معمولا قاچاقچيان کالا براي فرار از دست قانون با سرعت بالا از داخل شهر عبور مي کنند و با ابزاري همچون استفاده از وسايل دودزا و ميخ براي پنچر کردن خودروهاي تعقيب کننده سعي در دور کردن خودروهاي پليس دارند و موجب تصادف و وارد شدن خسارت مالي و جاني به شهروندان مي شوند.