قصور درباره پروژه‌های عمرانی بعد از 2 سال قابل قبول نیست

فرماندار بناب ضمن تأکید بر نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌های عمرانی و استفاده از مصالح مرغوب در اجرای پروژه‌ها گفت: هیچ گونه قصوری در این ارتباط مورد قبول نیست و نباید بعد از دو سال شاهد مشکلات در طرح‌های اجرا شده باشیم.

به گزارش بناب نیوز، ولی‌الله فرج‌اللهی ظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بناب که با حضور کارشناس مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد، با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی در سطح روستاهای این شهرستان اظهار داشت: در سایه همکاری مردم، ساکنان روستاها، دهیاری و شوراهای اسلامی روستاها هر یک از روستاهای شهرستان بناب به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

وی ضمن تأکید مجدد بر نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌های عمرانی از لحاظ هویتی و همچنین استفاده از مصالح مرغوب در اجرای پروژه‌ها افزود: هیچ گونه قصوری در این ارتباط مورد قبول نیست و با این شرایط و محدودیت مالی که پروژه‌ها اجرا می‌شوند، نباید بعد از دو سال شاهد مشکلات در طرح‌های اجرا شده باشیم.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان بناب سپس با اشاره به نحوه توزیع اعتبارات ماده 184 تصریح کرد: از محل اعتبارات ماده 184 استانی امسال 55 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 15 پروژه عمرانی در شهرستان بناب اختصاص یافته است.

فرج اللهی با اشاره به محدودیت اعتبارات و منابع مالی دولت اذعان کرد: دولت تدبیر و امید میراث‌دار خیل عظیمی از پروژه‌های نیمه تمام در کشور است و سیاست دولت در سال گذشته این بود که طرح جدیدی را آغاز نکند تا اینکه پروژه‌های نیمه تمام که یک سرمایه ملی هستند، آنها را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهد.

وی در ادامه سخنان خود کمبود آب را یکی از مشکلات اساسی این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی بناب تأمین آب مورد نیاز این شهر است که ظرف یک و نیم ماه آینده منبع 10 هزار متر مکعبی شهرستان را مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

فرماندار بناب در عین حال تصریح کرد: این منبع باز هم جوابگوی جمعیت 80 هزار نفری شهر بناب نیست و بزودی ساخت مخزن جدید 15 هزار مترمکعبی را با اعتبار اولیه 15 میلیارد ریال آغاز خواهیم کرد.

فرج‌اللهی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بناب خواست برای اجرای پروژه‌های خود دنبال منابع دیگری غیر از منابع دولت به ویژه کمک خیران باشند.

چرا که اعتبارات دولت جوابگوی نیازهای طرح‌های عمرانی نیست و خیلی محدود است.

وی گفت: برای مثال امسال بالغ بر 150 میلیاردریال از محل کمک‌های خیران برای بازسازی مدارس شهرستان بناب جذب شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بناب نیز در ادامه این نشست با انتقاد از عدم اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری راه روستایی و راه‌های اصلی گفت: 3 میلیارد ریال اعتبار برای خط کشی جاده‌های شهر نیاز است که اعتباری منظور نشده است.

علیرضا سلیمانی افزود: از آنجایی که مرمت و بازسازی راه‌های اصلی برای تأمین امنیت جانی مردم نیاز اساسی است، لذا امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوانیم با مرمت جاده‌ها از تصادفات احتمالی بکاهیم.

وی در پایان تصریح کرد: این اداره برای تأمین و پرداخت حقوق پرسنل شرکتی خود نیز با مشکلات زیادی روبروست که امیدواریم مسئولان امر با اختصاص اعتبار لازم این مشکلات را حل کنیم.

فارس .