استفاده از هیئت‌های عزاداری برای انتخابات ممنوع است

فرماندار بناب با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات و احتمال حضور کاندیداهای احتمالی در مساجد و هیئت‌های عزاداری گفت: نباید از ظرفیت بالای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جهت تبلیغ فرد خاصی استفاده کرد.

به گزارش بناب نیوز، ولی‌الله فرج‌اللهی شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی از مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت خواستار نظارت هر چه بیشتر بر فروش این طبل‌ها در سطح بازار شوند.

وی رعایت شئونات اسلامی و حفظ مصالح اسلام و نظام در عزاداری‌های ماه محرم را یک امر ضروری دانست و تأکید کرد: مداحان و سخنرانان باید فقط مطالب مرتبط با قیام عاشورا را مطرح و از بیان خرافات پرهیز کنند.

فرماندار بناب با اشاره به عشق و دلدادگی مردم شهرستان بناب به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آیین‌های عزدارای در طول ایام محرم و صفر تأکید کرد.

فرج‌اللهی همچنین به تلاش دشمنان برای ترویج برخی بدعت‌ها گفت: هیئت‌های مذهبی باید با برنامه‌ریزی از بدعت‌ها و خرافات در عزاداری‌ها جلوگیری کنند تا دشمنان نتوانند سواستفاده کنند.

وی هماهنگی دستگاه‌های مسئول را برای برگزاری آیین‌های عزاداری مورد تأکید قرار داد و گفت: وظیفه ما فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری عزاداری‌هاست تا مردم بتوانند با حضور باشکوه خود عشق و علاقه خود را به اهل بیت(ع) نشان دهند.

نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب به برپایی و برگزاری نماز اول وقت توسط هیأت‌های عزاداری و هیئت امنای مساجد تأکید و تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) و برپایی مجالس و مراسمات عزاداری به خاطر نماز است.

لذا باید این فریضه در اول وقت برپا شود.

فرج اللهی به دادن احسان و اطعام در ایام محرم در مساجد روستایی و شهری اشاره کرد و از مسئولان شبکه بهداشت و درمان خواست نظارت جدی بر آشپزخانه‌های مساجد داشته باشند و هیچگونه اغماضی در این ارتباط قابل قبول نیست! فرماندار شهرستان بناب در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری شبیه‌خوانی در نقاط مختلف شهر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پرهیز از افراط و تفریط در عزاداری‌های ماه محرم یک اصل مهم اسلامی است از این رو افرادی که در اجرای این برنامه‌ها نقش و حضور فعال دارند، باید از بیان مطالب غیرواقعی پرهیز کنند.

فرج‌اللهی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات و احتمال حضور کاندیداهای احتمالی در مساجد و هیئت‌های عزاداری ضمن توصیه به مسئولان هیئت‌های عزاداری و مداحان برای عدم استفاده از تریبون مساجد برای تبلیغ کاندیداهای احتمالی اذعان کرد: نباید از ظرفیت بالای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای تبلیغ فرد خاصی استفاده کرد.

وی همچنین بر جذب حداکثری جوان‌ها به مساجد در طول ایام محرم و صفر تأکید کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بناب نیز گفت: برپایی هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های عزاداری امسال در مساجد، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مذهبی همراه با رعایت نظم و پرهیز از آزار و اذیت مردم با هدف جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت محافل عزاداری حسینی(ع) از اهداف اصلی و اساسی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی است.

فارس .