در نشست بررسی طرح های راه و شهرسازی بناب تاکید شد؛ تسریع اجرای طرح های راه و شهرسازی بناب/تکمیل پل معلم تا پایان سال

فرماندار بناب بر لزوم تسریع در اجرا و تکمیل پروژه های حوزه راه و شهرسازی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش بناب نیوز، بناب یکی شهرستان های جنوبی آذربایجان شرقی است که با دارا بودن موقعیت استراتژیک در راه مواصلاتی استان های آذربایجان شرقی و غربی و کردستان، نقش مهمی را در حمل و نقل منطقه به عهده دار و با توجه به همین موقعیت، اجرای طرح های عمرانی بویژه در حوزه راه و شهرسازی از اهمین ویژه ای برای این منطقه برخوردار است.

بر همین اساس نشست بررسی مسائل و مشکلات طرح های مربوط به حوزه راه و شهرسازی شهرستان بناب ظهر شنبه با حضور فرماندار و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، معاون ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار و در خصوص مسایل و مشکلات این حوزه در بناب بویژه طرح هایی چون پروژه پل روگذر میدان معلم بحث و بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

لزوم تسریع در اجرای طرح های راه و شهرسازی بناب فرماندار شهرستان بناب در این نشست با بیان اینکه بدلیل تأخیر در اجرای پروژه ها مسئولان شهرستان نیز نمی توانند پاسخگوی مطالبات مردم باشند، گفت: هرچند مسئولان اداره کل راه و شهرسازی تلاش هایی را در جهت تکمیل پروژه ها انجام می دهند ولی روند اجرایی به کندی پیش می رود.

ولی الله فرج اللهی تاخیر در تکمیل پروژه روگذر میدان معلم را از مشکلات اساسی شهرستان نام برد و با تاکید بر تزریق اعتبار لازم از منابع مختلف برای تسریع در تکمیل این پروژه تصریح کرد: با توجه به تردد روزانه هزاران دستگاه خودرو سبک و سنگین از محدوده میدان معلم، عدم تکمیل این طرح باعث ایجاد ترافیک سنگین در اکثر ساعات روز و ایجاد مشکل برای رفت و آمد خودروها می شود.

وی با اشاره به انجام مطالعات احداث کمربندی شرقی بناب و اظهار امیدواری نسبت به کلنگ زنی این طرح در آینده نزدیک، افزود: روند اجرای طرح جاده بناب – نقده نیز قابل قبول بوده و این پروژه از سمت این شهرستان پیشرفت مناسبی دارد که البته از روند اجرای طرح از مسیر آذربایجان غربی اطلاعی نداریم.

نماینده عالی دولت در بناب با اشاره به اختصاص سهمیه مناسب قیر برای آسفالت راه های روستایی شهرستان گفت: از این محل ۳۵۴ تن قیر برای بناب در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۸۸ تن آن برای آسفالت ریزی راه های چندین روستا اختصاص یافته و ۱۶۴ تن نیز در حال اقدام است و علاوه بر این ۴۴۰ تن قیر نیز برای آسفالت مسیر و محلات طرح مسکن مهر در شهرک ولی عصر(عج) بناب اختصاص یافته است.

پل روگذر معلم بناب تا پایان سال تکمیل می شود معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه احداث طرح پل روگذر میدان معلم از پروژه های مربوط به شرکت ساخت و توسعه است، گفت: روند اجرایی این طرح و چندین طرح دیگر در استان بدلیل مشکلات مالی کند است که با توجه به ابلاغ اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی امیدواریم این پروژه را تا آخر سال جاری تکمیل و مورد بهره برداری قرار دهیم.

فیروز بی مقدار در ادامه با اشاره به اجرای اتوبان تبریز- آذرشهر- میاندوآب تصریح کرد: این پروژه هم اکنون از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و کنار گذر عجب شیر تنها بخش باقی مانده آن است که امیدواریم بزودی این قسمت نیز تکمیل شود.

وی از اجرای پروژه جاده بناب- نقده بطول هشت کیلومتر نیز خبر داد و افزود: با وجود اینکه برای اجرای این طرح هشت میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده ولی در عرض هفت ماه گذشته هنوز مبلغی به این پروژه تخصیص نیافته اما با وجود این مشکلات پروژه همچنان فعال است.

معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود گفت: بهسازی راه روستایی «دوش»، تکمیل زیرگذر روستای «روشت بزرگ» و آسفالت راه های روستایی در شهرستان بناب جزو پروژه هایی است که امسال اعتبار لازم برای تکمیل آنها در نظر گرفته شده است.

تخصیص اعتبار تکمیل پروژه میدان معلم و انتشار مناقصه اجرای کمربندی شرقی بناب نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اختصاص مبلغ لازم برای تکمیل پروژه پل روگذر میدان معلم این شهرستان از مسئولان راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خواست نسبت به فعال سازی کارگاه توسط پیمانکار طرح اهتمام کنند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی همچنین با اشاره به اقدامات مؤثر در خصوص آسفالت راه های روستایی شهرستان گفت: تسریع در انجام مناقصه و اجرای آسفالت ریزی روستاهای شورگل، زاوشت، روشت کوچک و آلقو نیز باید مورد توجه مسئولان راه و شهرسازی استان و شهرستان قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت احداث کمربندی شرقی بناب تاکید و تصریح کرد: با توجه به اتمام مطالعات اجرای این طرح، مناقصه آن تا پایان هفته از طریق روزنامه های کثیرالانتشار منتشر خواهد شد و علاوه بر این یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز برای احداث مسجد شهرک ولی عصر(عج) بناب تخصیص یافته که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه نیز در آینده نزدیک آغاز شود.

گفتنی است میدان معلم بناب از لحاظ عبور و مرور یکی از پر ترافیک ترین نقاط منطقه بشمار می آید و تردد روزانه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین در آن بوضوح اهمیت این شاهراه مهم و حیاتی منطقه را گوشزد می کند و از این رو تکمیل و بهره برداری از این پروژه که قرار بود در مدت دو سال تکمیل شود، توجه خاص مسئولان را می طلبد تا حداقل تأخیر دو ساله از برنامه زمان بندی شده بیش از این به درازا نکشد.

مهر .