امام جمعه بناب: بی‌تفاوتی در دستگاه امام حسین(ع) جایگاهی ندارد

امام جمعه بناب گفت: عزاداران حسینی باید این مورد را به درون خود بسپارند که امام حسین(ع) شهید نماز، شهید عفاف و حجاب و رهبر امر به معروف و نهی از منکر است و در دستگاه ایشان بی‌تفاوتی نیست.

  به گزارش بناب نیوز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) به فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) اشاره و اظهار داشت: در تاریخ عاشورا دو مطلب و موضوع بیشتر از سایر موارد شایان توجه است و نیاز به بررسی عمیق دارد که عبارتند از علت و انگیزه‌های این نهضت و نتایج و دستاوردهای عظیمی که از عاشورا حاصل شده است.

وی اضافه کرد: تحکیم ولایت در جریان کربلا بیمه شد و به همین علت بود که پیامبر اکرم (ص) فرمودند «حسین از من است و من از حسین».

خطیب جمعه شهرستان بناب اظهار داشت: امام حسین(ع) با وجود اینکه در جریان کربلا به ظاهر شکست خورد، ولی آن حضرت برای ابد جان گرفت.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی با بیان اینکه صحنه عاشورا یک درس بزرگ آگاهی و بیداری بود، گفت: تا امروز قبر امام حسین(ع)، عزای امام حسین(ع) برای همیشه در تاریخ مورد ظلم و ستم قرار گرفت ولی بعد از گذشت این همه سال روز به روز حرم سیدالشهداء (ع) و عزای آن حضرت پررونق‌تر می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب ضمن تأکید بر برگزاری مجالس عزاداری در شأن امام حسین(ع) گفت: عزاداران حسینی(ع) باید این مورد را به درون خود بسپارند که امام حسین(ع) شهید نماز، شهید عفاف و حجاب و رهبر امر به معروف و نهی از منکر است و در دستگاه ایشان بی‌تفاوتی نیست.

باقری‌بنابی در ادامه خطبه‌ها ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان دولت جمهوری اسلامی به خاطر ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور علاقمندان برای زیارت کربلا تصریح کرد: گریه بر امام حسین(ع) بیشترین ثواب را برای مؤمنان دارد.

وی از اقدامات ارزنده شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در توجه به نقاط محروم شهر و عمران و آبادانی مناطق محروم تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه شهرستان بناب از اقدام مؤثر شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در تهیه و نصب مجسمه ذوالجناح در میدان اصلی شهر همزمان با آغاز ایام محرم تقدیر و اظهار امیدواری کرد: ایشان خدمات دیگری برای اهالی این شهر باشند.

فارس .