توسعه مراکز صنعتی و کشاورزی در گرو حمایت از فارغ التحصیلان

نماینده مردم بناب در مجلس، گفت: موضوع بیکاری فارغ التحصیلان یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات این حوزه انتخابیه است و این در حالی است که با بکارگیری دانشجویان در عرصه کشاورزی می‌توانیم به سادگی شاهد توسعه این صنعت باشیم.

[caption id="attachment_1674" align="aligncenter" width="600"] Photo: Y Soleimansalem[/caption] محمد باقری افزود: بخش کشاورزی ظرفیت بالایی در توسعه اشتغال کشور دارد و توسعه صنعت کشاورزی در گرو حمایت همه جانبه دولت است و این در حالی است که  دشمن  شماره یک تولید داخلی مدرن عدم بکارگیری فارغ التحصیلان به شمار می آید زیراکالا و محصولی که با هزینه و رنج و زحمت بسیار در کشور تولید می‌شود، بایدمورد حمایت دولت قرار گیرد تا به نحو مطلوبی اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

نماینده مردم  بناب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت بایک برنامه ریزی راهبردی باید حلقه مفقوده بخش صنعت و دانشگاه را متصل کند و از این رو این امر موجب می‌شود شاخص اقتصادی کشوربه نحو مطلوبی  افزایش یابد از این رو استفاده ازتمامی ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های بخش کشاورزی موجب رونق این صنعت شده و به بهبود وضعیت تولید و نیز کشاورزان منجر می‌شود.

وی ادامه  داد:استفاده کارآمد ازظرفیت‌های صنعتی ، معدنی و ارتقاء سطح درآمد و زندگی روستائیان و کشاورزان ، گسترش کشاورزی صنعتی، صنایع روستایی و خدمات نوین تنها با توسعه مراکز صنعتی کارآمد امکان پذیز است.

باقری افزود :باید فکروچاره‌ای نمود و راه عمران وآبادانی و پیشرفت درکلیه بخش‌ها صنعتی و اقتصادی را به‌ویژه بخش اشتغال‌زایی و ایجاد کسب و کاررا در پیش گرفت تا روند رشد و توسعه در کشور با شتاب بیشتر ی انجام شود.

نماینده بناب ،تصریح کرد: اشتغال، اساس توسعه اقتصادی است و از آنجا که یکی از مشکلات مردم  شهرستان بناب  بیکاری است به همین علت دولت باید در راستای توسعه مراکز صنعتی دراین حوزه انتخابیه اقدامات کارآمدی را انجام دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ، یاد آور شد :تنوع بخشی به ظرفیتهای اشتغال در مناطق روستایی و توسعه مشاغل متناسب با تغییرات اجتماعی - اقتصادی و محیطی امری اجتناب ناپذیراست زیرا این امر موجب خواهد شد که برای بسیاری از جوانان کشور،فرصت‌های شغلی ایجاد شود.