مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب با بیان اینکه قداست حجره‌های طلبگی فراتر از مساجد است، چراکه مسجدسازها از درون این حجره‌ها وارد جامعه می‌شوند، گفت: طلبگی با عافیت‌طلبی و آسودگی خاطر منافات دارد.

حجت الاسلام شیخ عبدالمجید باقری بنابی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب ظهر امروز با تأکید بر شناخت جایگاه و اهمیت طلبگی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی اظهار کرد: اگر خود را سرباز امام زمان(عج) می‌دانیم، باید تمام شئون زندگی خود را با سیره آن حضرت تطبیق دهیم.

وی با اشاره به اینکه طلبگی با عافیت‌طلبی و آسودگی خاطر منافات دارد؛ گفت: طلبه باید دغدغه دین و جامعه اسلامی داشته باشد و اگر این چنین نبود، شاهد پیروزی انقلاب اسلامی و به تبع آن موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف نبودیم.

باقری‌بنابی بیداری اسلامی را از برکات مجاهدت علما و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ دوران غیبت حضرت ولی عصر(عج) دانست و خطاب به طلاب بیان کرد: باید جایگاه خود را بشناسید و شأن روحانیت را حفظ کنید.

حوزه‌های علمیه نیز رسالت خطیری در تربیت سربازان حقیقی امام زمان(عج) برعهده دارند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب افزود: قداست حجره‌های طلبگی فراتر از مساجد است، چراکه مسجدسازها از درون این حجره‌ها وارد جامعه می‌شوند، البته باید دانست زمانی قداست حجره‌های طلبگی کمتر از جایگاه مساجد نیست که بتوانیم جایگاه خود و حوزه را درک و قداست طلبگی را حفظ کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آموزش مبانی دینی بدون توجه به تهذیب نفس، اخلاص و تقوا بی‌فایده به حال خود و جامعه خواهد بود، گفت: علمی که پشتوانه اخلاقی و تربیتی نداشته باشد، به انحراف کشیده می‌شود، طلبگی تنها تحصیل دین نیست، بلکه تهذیب نفس برای زمینه‌سازی درک حقیقت‌هاست.

براساس این گزارش در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب جمعی از اساتید، طلاب و 100 نفر طلبه ورودی جدید این حوزه حضور داشتند.

هم‌اکنون قریب به 600 طلبه در 10 پایه تحصیلی و رشته تخصصی کلام در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب در حال تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.