اختصاص 1400 تن قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی بناب

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه مشکل اصلی ما در کشور این است که با اصول علمی حرکت نکرده‌ایم، گفت: یک هزار و 400 تن قیر رایگان از سوی دولت به روستاهای بناب اختصاص یافته است.

به گزارش بناب نیوز، حجت الاسلام محمد باقری‌بنابی امشب در در نشست ستاد توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان بناب با اشاره به ضرورت ساماندهی سریع سکونتگاه‌های غیررسمی در بناب اظهار داشت: مشکل اصلی ما در کشور این است که با اصول علمی حرکت نکرده‌ایم و اگر از افراد صاحب نظر و متخصص در امور استفاده کنیم شاهد این مشکلات نمی‌شویم.

وی افزود: ما نسبت به کشورهای اروپایی از ظرفیت و امکانات بالایی برخوردار هستیم ولی چون کارها در دست متخصص نیست، با مشکل مواجه می‌شویم.

نماینده مردم بناب در مجلس با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت نخبگان در جامعه اذعان کرد: به دلیل عدم استفاده از این ظرفیت بالا شاهد از دست دادن نخبگان هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با بیان اینکه شورا و شهرداری بناب انصافاً کار بزرگی را در ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی این شهرستان انجام دادند و زحمات آنها قابل تقدیر است، در عین حال خواستار استمرار این طرح در سایر محلات باقیمانده شهر شد.

باقر بنابی در ادامه سخنان خود از اختصاص یک هزار و 400 تن قیر رایگان از سوی دولت به روستاهای بناب خبر داد و گفت: شهرداری باید تدبیری اتخاذ می‌کرد که حداقل یک هزار تن قیر جذب شهر می‌شد چرا که 500 تن قیر درمان درد محلات بناب نیست و شهرداری باید اهتمام بیشتری می‌کرد.

این نماینده عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تأکید بر صدور دفترچه‌های اسناد مالکیت ساکنان این محلات توسط اداره ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: مسئولان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیز باید با تهیه طرح و دادن آموزش‌ها و مهارت‌های لازم به مردم برای هرچه بهتر اجراشدن طرح قدم‌های لازم را بردارند و ساکنان این محلات مهارت‌های لازم را بیاموزند.

معاون خدمت شهری شهرداری بناب نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری در محلات سکونتگاه‌های غیررسمی تصریح کرد: شهرداری با تخریب و بازسازی 216 واحد مسکونی در دیزج جنوبی تاکنون 6 میلیارد و 300 میلیون ریال برای بازسازی و عقب‌کشی و جدول‌گذاری محلات هزینه کرده است.

علیرضا علی اصغری افزود: تاکنون در محلات 11 گانه سکونتگاه‌های غیررسمی بناب در 23 محله آسفالت ریزی شده و اگر شرایط جوی اجازه دهد 15 محله دیگر نیز به‌زودی آسفالت خواهند شد.

وی گفت: برای آسفالت این محلات 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری پیش‌بینی شده بود که تاکنون 12 میلیارد ریال برای آسفالت این محلات هزینه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بناب در عین حال اذعان کرد: از سوی مشاوران اجرای طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان برای اجرا و ساماندهی محلات در محلات 11 گانه بناب 540 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است که قطعاً این مبلغ از توان شهرداری بناب خارج است.

فارس .