مردم بناب تحمل ‌ناهنجاری‌های ‌اخلاقی توسط دانشجویان را ندارند‌

امام جمعه ‌بناب گفت: مردم مؤمن این شهرستان تحمل ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی و اخلاقی توسط دانشجویان را ندارند.

حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی عصر دیروز در نخستین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بناب در سال‌‌جاری، با نامناسب ارزیابی کردن وضعیت فرهنگی این شهرستان اظهار کرد: اگر مدیران و مسئولان در اجرای قوانین الهی جدی و کوشا باشند و برای احیای احکام الهی دلسوزی نشان بدهند، می‌توانیم این شهر را سروسامان داده و مثل بهشت کنیم.

وی با بیان اینکه اصلاح و پیشرفت هر جامعه‌ای به تعهد و سلامت مسئولان و اساتید آن جامعه وابسته است؛ گفت: چون نبض اداره و هدایت جامعه در دست این دو قشر است، بنابراین اصلاح این دو قشر به درست شدن امور جوامع کمک می‌کند.

باقری‌بنابی همچنین افزود: متأسفانه هرکدام از مدیران شهرستان که می‌خواهند اظهار نظری بکنند، به قوانین روی دستشان و مسئول مافوق خود در بالا نگاه کرده و احساس محدودیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر خودمان به خاطر دین خدا آستین بالا زده و همتی بکنیم که نمی‌کنیم و بخواهیم قدمی برداریم، حداقل 60 درصد می‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بناب همچنین با تأکید بر اینکه مدیر واقعی باید بخشنامه و قانون را منعطف با دین و شریعت الهی تفسیر و اجرا کند، گفت: متأسفانه این خصوصیت را در تعداد بسیار کمی از مدیران می‌بینم.

باقری بنابی از برگزاری جلسات بدون نتیجه عملی و خسته‌کننده مسائل فرهنگی شهرستان انتقاد کرد و گفت: حداقل اگر قوانین فرهنگی موجود در دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها به درستی اجرا شود، امیدی برای تحولات فرهنگی و اخلاقی هست.

وی هشدار داد، در این شهر فقط به برخی کارهای حاشیه‌ای و غیرممکن مشغول شده‌ایم، اما واقعیت این است که شهر بناب از لحاظ معضلات فرهنگی و اخلاقی به سوی یک انفجار بزرگ می‌رود.

امام جمعه بناب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: 20 هزار ‌دانشجو را در حالی به دانشگاه‌های بناب وارد کرده‌اند که بخش‌های حساسی مثل دفتر فرهنگ اسلامی و حراست در این دانشگاه‌ها هیچ تأثیر عملی ندارند.

وی از شورای تأمین شهرستان خواست تا با دعوت از مسئولان دانشگاه‌های بناب به جلسات شورا، ضمن هشدار شدید به آنها، برای آخرین بار اتمام حجت کرده و به آنها بگویند که قدمت و بافت شهر بناب مذهبی بوده و مردم مؤمن این شهرستان تحمل ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی و اخلاقی توسط دانشجویان را ندارند.

امام جمعه بناب اظهار کرد: حقیقتاً شهر بناب به لحاظ وجود معضلات فرهنگی و بدحجابی در حال انفجار است و مغز شهر داغون شده است؛ بنابراین اگر مدیران دغدغه دینی و فرهنگی دارند، کاری برای درمان این بیماری بکنند.

در این نشست پس از ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات حاضران، مقرر شد ضمن ارائه مد لباس واحد برای دانشگاه‌ها مثل مدارس، با کارکنان بدحجاب ادارات هم برخورد شود و دانشگاه‌ها در هنگام ثبت‌نام از دانشجویان از آنها تعهدنامه اخلاقی در مورد رعایت حجاب و عفاف اخذ کنند و آن را اجرا کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد ضمن استفاده از ظرفیت روحانیت و مبلّغان محترم در سطح شهرستان، مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی عملکرد ماهانه خود را در زمینه احیاء و تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر به دبیرخانه این ستاد در شهرستان ارائه دهند.