هامون مشاریان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب مدال طلای رقابت های جایزه مخترعان جهان درحوزه پزشکی را از آن خود کرد.

به گزارش بناب نیوز، این رقابت ها در زمره معتبرترین رقابت های فناورانه جهان قرار دارد که امسال نیز ضمن اعطای جوایز ویژه به برگزیدگان به تیتر نخست رسانه های خبری دنیا تبدیل شد.

امسال این دوره از مسابقات تحت عنوان ایدیسی و در هنگ هنگ برگزار شد و بیش از ۷۰۰ مخترع و تیم علمی از ۳۰ کشور جهان شرکت کردند که در حوزه های مختلف علمی فناوری پزشکی، کشاورزی، مهندسی ساختمان، انرژی الکرونیک، علم مواد، زیست، شیمی، تغذیه و فیزیک بوده است که درنهایت طی داوری های تخصصی طرح های برگزیده و برندگان نهایی در هر بخش معرفی گردید.

در بخش فناوری های پزشکی مدال طلا و عنوان برترین مخترع جهان به دانشمند ایرانی و دانشجوی رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب آقای هامون مشاریان به همراه آقایان حامد مشاریان و حجت مشگینی تعلق گرفت که اختراع پزشک هوشمند را ارائه کرده بودند.

به لطف این فناوری جدید، انجام خدمات پزشکی تمام وقت و با سرعت قابل توجه و موثر بر روی مددجویان امکان پذیر شده است تشخیص سریع و به موقع خطرات حیاتی و اقدامات لازم درجهت رفع آن از جمله مزایای این فناوری پزشکی به شمار می آید.

هامون مشاریان در سال 2014 نیز در بخش پزشكی و با اختراع سيستم هوشمند سنجش حدت بينايی، مدال نقره و جايزه ويژه مسابقات اختراعات جهاني کشور آلمان را کسب کرد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب.