استاندار آذربایجان شرقی: بهانه عدم فروش مازوت دلیل مصرف این سوخت در نیروگاه‌ها نیست

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نباید به بهانه عدم فروش مازوت این سوخت در نیروگاه‌ها مصرف شود و در حال حاضر مشتریان خارجی نیز برای مازوت وجود دارد.

  به گزارش بناب نیوز، اسماعیل جبارزاده، ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری همزمان از گازرسانی به 124 روستای آذربایجان‌شرقی که با افتتاح نمادین گازرسانی به روستای «عنصرودی» همراه بود با اشاره به خدمات گازرسانی شرکت گاز آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: خدمات گازرسانی به نقاط مختلف و دیگر خدمت‌ها اگر با نیت الهی باشد ارزشمند و ماجور در نزد خداوند متعال است.

وی گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم باید از طریق رسانه‌ها منعکس شود و مردم در جریان این خدمات قرار گیرند و البته خدمات صورت گرفته در زمینه نفت و گاز با وجود کاهش قیمت نفت صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود هزینه‌های سنگین به وزارت نفت خدمات این بخش به کشور کاهش نمی‌یابد و در مقایسه با سال‌های گذشته این خدمات افزایش نیز یافته است.

وی بیان کرد: در حالی که در سنوات قبل سالانه حدود 80 روستا گاز رسانی می‌شد امسال با وجود کاهش اعتبارات و مشکلات و فشارهای مادی گاز رسانی به 124 روستا تنها در ایام فجر صورت می‌گیرد.

جبارزاده تصریح کرد: کاهش و توقف خدمات را در بخش‌های مختلف شاهد نیستیم و این در حالی است که دشمن تلاش زیادی داشته تا با کاهش قیمت نفت فشار مضاعفی به ایران اسلامی وارد کنند اما با تدابیر رهبری از این بحران‌ها عبور کرده‌ایم.

وی افزود: امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور تعیین کننده در جهان و منطقه شناخته شده و این دلیلی بر عزت ایران اسلامی است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان تلاش دارند تا در ایام دهه فجر عشق و علاقه خود را نشان دهند و برگزاری برنامه‌های جشن و هنرمندی‌ها در این زمینه است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در شرایط پساتحریم باید برنامه‌ریزی‌های بر اساس موقعیت صورت گیرد، گفت: برنامه‌‌های کلان توسط مسئولان کشوری صورت می‌گیرد اما بومی‌سازی و تدوین این برنامه‌ها در استان نیز باید صورت گیرد.

جبارزاده افزود: آذربایجان‌شرقی در سال 95 آماده تامین انرژی تمام بخش‌های صنعتی، خدماتی و سرمایه‌گذاران در تمام حوزه‌ها است تا دغدغه سرمایه‌گذاران مرتفع شود.

وی افزود: در سال آینده هیچ مشکلی برای تامین انرژی مورد نیاز سرمایه‌گذاران نخواهیم داشت و محدودیتی در این زمینه نداریم.

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود محدودیت‌های سرمایه‌گذاری و خرید تجهیزات در سال‌های اخیر گفت: با رفع محدودیت‌ها در زمینه ارتقای خدمات و افزایش ایمنی در جایگاه‌های گاز و نیز خودروهای گازسوز صورت گیرد.

جبارزاده تصریح کرد: باید در سال 95 خدمات پایه‌گذاری شده در حوزه گاز را افزایش دهیم تا شاهد ایمنی بیشتر باشیم.

وی ادامه داد: دو نیروگاه تبریز و بناب در سال‌های اخیر از مازوت استفاده می‌کردند که با تلاش‌های صورت گرفته این سوخت به گاز مبدل شد و تلاش خواهیم کرد تا در سال 95 نیز در تمام مدت سال به جز ایام بحرانی که چند روز بیشتر نخواهد بود، سوخت گاز طبیعی نیروگاه‌ها فراهم شود.

جبارزاده گفت: میزان آلایندگی دو نیروگاه تبریز و بناب بسیار بیشتر بوده و خارج از تصور است به نحوی که هزاران تن مواد آلاینده به شهرهای بناب و تبریز منتقل می‌شد که خوشبختانه این مسئله حل شده است.

جبارزاده یادآور شد: نباید به بهانه عدم فروش مازوت این سوخت در نیروگاه‌ها مصرف شود و در حال حاضر مشتریان خارجی نیز برای مازوت وجود دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر افزایش ضریب گازرسانی به روستاها تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا در زمان مشخصی گازرسانی به روستاهای دارای توجیه اقتصادی صورت گیرد و روستاهای بالای 20 خانوار و دارای جمعیت زیاد حداکثر تا سال 96 گازرسانی شود و پرونده گازرسانی به روستاها بسته شود.

فارس .