صنعت نشر در اولویت استفاده از صندوق توسعه ملی قرار گیرد/ با اعطای تسهیلات به فعالان نشر کمک شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است دولت و مجلس می‌توانند کمک‌های لازم را از طریق صندوق توسعه ملی برای تجهیز صنعت چاپ و نشر کشور فراهم کنند.

به گزارش بناب نیوز، حجت السلام و المسلمین محمد باقری بنابی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی، ذخیره‌ای برای حل مشکلات کشور و حمایت از مصارف داخلی است، گفت: امروز بخش نشر و چاپ کتاب با مشکلات اقتصادی گسترده‌ای روبرو شده است که این مشکلات می‌تواند باعث بروز آسیب های فرهنگی نیز بشود لذا لازم است به عنوان بخشی که باید از سوی صندوق توسعه ملی حمایت شود، مورد توجه قرار گیرد.

صنعت چاپ کشور نیاز به واردات فناوری‌های برون‌مرزی دارد نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: صنعت نشر کشور نیاز به ورود تکنولوژی از خارج از کشور دارد تا بتواند کیفیت خود را بالا ببرد اما مشکلات این حوزه مانع از فعالیت های برون‌مرزی ناشران شده است لذا صندوق توسعه ملی می تواند با در اختیار قراردادن وام‌هایی به فعالان صنعت چاپ و ناشران آنها را در این زمینه یاری کند.

ضرورت اعطای وام خرید کاغذ برای حمایت از ناشران کتاب از طریق صندوق توسعه ملی وی افزود: از دیگر مشکلات صنعت چاپ خرید کاغذ است که به علت گرانی باعث شده قیمت کتاب نیز بالا رود که برای آن نیز صندوق توسعه ملی می تواند وام خرید کاغذ در اختیار ناشران قرار دهد که آنها بتوانند با چاپ بیشتر کتاب از قیمت آن بکاهند.

باقری بنابی در ادامه به نحوه حمایت صندوق توسعه ملی از صنعت چاپ و نشر در کشور اشاره و بیان کرد: مجلس و دولت می‌توانند با هماهنگی‌های لازم و تصویب مصوبات و ارائه مجوزهای مورد نیاز، صندوق توسعه ملی را ملزم به حمایت از صنعت چاپ و نشر کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از صندوق توسعه ملی صرفا برای حمایت از ناشران و بخش خصوصی که در صنعت چاپ فعال است امکان‌پذیر بوده و برای نویسندگان نیست اما با حمایت از صنعت مربوطه نیز می‌توان به صورت غیرمستقیم نویسندگان را نیز حمایت کرد.

خبرگزاری خانه ملت .