احداث 2 کتابخانه جزو مصوبات سفر ریاست‌جمهوری در بناب تحقق نیافته است

فرماندار بناب گفت: احداث دو کتابخانه در شهرستان بناب که جزو مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم تحقق نیافته است.

سعید برقی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با بیان اینکه احداث دو کتابخانه در سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی تصویب شده است؛ اظهار کرد: متأسفانه اجرای این مصوبه به دلیل تأمین نشدن اعتبار لازم تحقق نیافته است.

وی افزود: شهرستان بناب از لحاظ فضای کتابخانه عمومی با مشکل اساسی مواجه است و تعداد کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان نسبت به جمعیت آن از شهرهای هم تراز استان کمتر است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بناب از پایین بودن میزان مطالعه روزنامه در این شهرستان نیز انتقاد کرد و گفت: هم‌اکنون حدود 700 نسخه روزنامه در این شهرستان استفاده می‌شود که این آمار برای شهرستان بزرگی مثل بناب شایسته نیست و باید فرهنگ مطالعه روزنامه بیشتر از این افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این مشکل در نشست ویژه‌ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برقی همچنین تأکید کرد: استقبال ضعیف ادارات شهرستان بناب از خرید و مطالعه روزنامه هم تأسف‌بار است که علت و راهکارهای آن باید به زودی مورد بررسی قرار گیرد.

وی دراین رابطه از آموزش و پرورش خواست تا روحیه علاقمندی به مطالعه روزنامه را از دوران ابتدایی در دانش‌آموزان تقویت و آنها را با فرهنگ روزنامه‌خوانی و مطالعه آشنا سازند.

مسئول کتابخانه‌های عمومی بناب نیز گفت: طبق ارزیابی مسئولان کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هم‌اکنون از لحاظ کیفی و ارائه خدمات به مراجعان در جایگاه برتر استان قرار دارد.

میرسردار مرندی از ارتقاء درجه کتابخانه‌های عمومی شهرستان بناب از پنج به درجه سه خبر داد و عنوان کرد: در همین راستا امسال سه نفر در کتابخانه‌های عمومی بناب استخدام خواهند شد.

وی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان بناب را 5 هزار و 922 نفر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون 45 هزار و 626 جلد کتاب در دو کتابخانه عمومی بناب وجود دارد.

مسئول کتابخانه‌های عمومی بناب تصریح کرد: طی شش ماهه اول سال‌جاری تعداد 45 هزار و 590 جلد کتاب به صورت امانتی توسط کتابخانه‌های عمومی بناب به متقاضیان ارائه شده است.

در این نشست همچنین بر لزوم ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان بناب تأکید شد.